Naga Markets



LPP: Spadek obrotów o max. 15% w r.obr. 2020/2021, później dynamiczny wzrostLPP oczekuje, że rok 2020/2021 zakończy się spadkiem przychodów nie większym niż 15% r/r, a marża brutto wyniesie w przedziale 50-51%, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. W kolejnym roku spółka oczekuje jednak już wzrostu obrotów do poziomu kilkunastu miliardów złotych.

LPP przewiduje słabszy IV kwartał z powodu ograniczeń

“Ze względu na pandemię nasze skonsolidowane przychody spadną o maksymalnie 15% w całym roku, biorąc pod uwagę także kolejne ogłoszone lockdowny w różnych krajach. Z kolei marża brutto wyniesie 50-51% i jest to niewielkie podwyższenie naszych wcześniejszych oczekiwać, a będzie to wynikiem mniejszych zapasów” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.

Te artykuły również Cię zainteresują




W październiku spółka informowała, że marża brutto może się kształtować w tym roku w przedziale 47-49%.

Według Lutkiewicza, obecne ograniczenia wprowadzane i zapowiadane w rożnych krajach spowodują, że IV kw. (dla spółki jest to listopad, grudzień, styczeń) będzie słabszy. “Dla nas styczeń zawsze był słaby, a teraz obawiamy się, że może być jeszcze gorszy niż w ubiegłym roku i ten wynik finansowy będzie niski” – dodał wiceprezes.

Lutkiewicz zwrócił uwagę, że w przypadku e-commerce może nastąpić wyższa dynamika sprzedaży niż zakładane wcześniej nieco ponad 2 mld zł.

“Zakładamy ponad 2 mld zł sprzedaży z e-commerce w całym roku. Wydaje nam się, że po 11 miesiącach, po grudniu, osiągniemy ten cel, a styczeń zrobi nam tę ‘górkę'” – powiedział Lutkiewicz.

Wiceprezes zwrócił uwagę, że ze względu na pandemię nie uda się spółce zanotować w tym roku oczekiwanych wcześniej skonsolidowanych przychodów na poziomie około 9 mld zł.

“Raczej będzie to 8 mld zł, może 8 mld zł z pewnym kawałkiem. W przyszłym roku chcielibyśmy jednak powrócić do w miarę normalnego roku i obrotów na poziomie kilkunastu miliardów złotych, co związane będzie z nowymi otwarciami w różnych krajach, jak i wyższą dynamiką sprzedaży w e-commerce” – dodał wiceprezes.

Spółka zakłada w tym roku wzrost powierzchni sprzedaży o 16% i zakłada podobny wzrost w następnym roku obrachunkowych 2021/22.

“W przyszłym roku zakładamy wzrost powierzchni sprzedaży o 15%, jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, ale w e-commerce spodziewamy się wzrostu nawet o 50% r/r” – dodał wiceprezes.

Wcześniej spółka poinformowała, że w I-III kw. r.obr. 2020/2021 zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 5753,66 mln zł w porównaniu z 6497,49 mln zł rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

2 KOMENTARZE

  1. 15% to nie jest bardzo dużo jak na tak kiepski rok dla wszystkich. Jeśli zrealizują swoje plany na przyszłość to może być ciekawie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here