Naga Markets



Grupa LPP osiągnęła bardzo dobre wyniki w 2019 roku. Ograniczenia działalności sklepów odbiły się jednak na wynikach w I kw. 2020 r.Grupa LPP w I kw. 2020 r. zanotowała spadek sprzedaży o 35% względem analogicznego okresu w poprzednim roku, jak wynika z wstępnych wyników zaprezentowanych przez spółkę. Spadł również zysk brutto na sprzedaży, aż o 42%. Raport roczny pokazuje jednak dobre wyniki w 2019 roku.

  • LPP w 2019 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży o 13,1% względem 2018 roku.
  • Przychody ze sprzedaży w I kw. 2020 r. spadły aż o 35%.
  • Sprzedaż e-commerce wykazała silny wzrostowy trend w lutym oraz marcu i eksplodowała w kwietniu i maju osiągając nawet 381% wzrostu.

LPP w I kw. 2020 r. osiąga przychody mniejsze o jedną trzecią

LPP w poprzednim roku rozliczeniowym osiągnęła najwyższy poziom sprzedaży w historii, przekraczając 9,9 mld zł przychodów ze sprzedaży. To aż o 13,1% więcej niż w 2018 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 17,2% do 806,4 mln zł, a zysk netto osiągnął 12,8% wzrostu do 499,2 mln zł.

Te artykuły również Cię zainteresują




W rok 2019 wkraczaliśmy mając świadomość ogromu stojących przed nami wyzwań: ograniczenie handlu w niedziele, intensywny rozwój sprzedaży wielokanałowej, rosnące oczekiwania klientów względem jakości oferty, jak i jej dostępności. W obliczu trudności z jakimi mierzyła się branża, z tym większą dumą i zadowoleniem mogę przyznać, że dla LPP rok 2019 był bardzo udany. – stwierdził w raporcie prezes LPP Marek Piechocki.

Grupa LPP osiągnęła bardzo dobre wyniki w 2019 roku. Ograniczenia działalności sklepów odbiły się jednak na wynikach w I kw. 2020 r.
Notowania LPP na GPW. Źródło: tradingview.com

Niestety wyniki LPP w I kw. 2020 r. są zauważalnie gorsze, co nie jest zaskoczeniem. Sprzedaż spadła o 35% do 1,19 mld zł w I kw. 2020 r. względem 1,8 mld zł w I kw. 2019 r. Marża EBIT spadła aż o 25,7 pkt proc., głównie z uwagi na wysokie przeceny w internecie.

– Wprowadzone niemal we wszystkich krajach ograniczenia rządowe dotyczące zamknięcia galerii handlowych, sprawiły, że 95 proc. naszych salonów z dnia na dzień przestała funkcjonować. Pomimo tak trudnej sytuacji jesteśmy dobrej myśli – zaznaczył Marek Piechocki. Grupa swojej szansy musiała więc szukać w handlu internetowym, gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadła o 52 proc. w I kw. 2020 r.

E-commerce ursło w siłę. 381% wzrostu w rok

To właśnie e-commerce był źródłem zysków spółki, gdy stacjonarne sklepy LPP były zamknięte w większości krajów od połowa marca do początku maja. W rezultacie, w kwietniu dynamika sprzedaży e-commerce skoczyła o 251% rdr, a w maju aż o 381% rdr. Spółka była świadoma internetowego potencjału, bowiem branża ta już w lutym osiągała 72% wzrostu sprzedaży względem poprzedniego roku.

Zobacz również: LPP nie planuje emisji akcji ani obligacji korporacyjnych

Z uwagi na silną politykę przecen w internecie, nawet o 50%, wdrożoną by zachęcić do zakupów online klientów pozostających w domach, spadła marża brutto z 54,9% rok temu do 48,7% w I kw. 2020 r. To spadek o 6,2 pkt proc. Firma na rok obrotowy 2020/2021 planuje marżę właśnie w przedziale 47-49% i zwiększenie przychodów z e-commerce do 2 mld zł.

Zasadniczym celem LPP na ten rok jest utrzymanie płynności i przeprowadzenie grupy przez trudny okres, aby powrócić do rozwoju po kryzysie. LPP wyznacza sobie cel w postaci spadku przychodów nie większego niż 30% rdr. W średnim terminie, grupa zamierza dążyć do zwiększenia kosztów zmiennych. Jako szanse rozwoju LPP widzi korzystny wskaźnik ceny do jakości produktów oraz dalszy rozwój e-commerce – szczególnie na nowych rynkach.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

2 KOMENTARZE

  1. Niejeden mówił że Internet to klucz do sukcesu, nieliczni posłuchali i się dostosowali. Teraz mogą się cieszyć z dokonanych wyborów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here