Naga Markets



LPP odnotowało 361,99 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2020/2021 (luty-kwiecień 2020 r.) wobec 23,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

LPP odnotowało 361,99 mln zł straty netto w I kw. roku obrotowego 2020/2021

Strata operacyjna wyniosła 260,52 mln zł wobec 64,02 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 17,58 mln zł wobec 298,36 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 178,65 mln zł w I kw. r.obr. 2020/2021 wobec 1 820,69 mln zł rok wcześniej.

“Na koniec I kw. 2020/21 GK LPP posiadała 1 731 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1 242,7 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowało się 879 sklepów (721,1 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I kwartałem 2019/20 wzrosła o 13,3%. W I kwartale 2020/21 największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do I kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Sinsay (79,9 tys. m2). W tym okresie marka ta osiągnęła również największą dynamikę wzrostu powierzchni (72,3% r/r)” – czytamy w raporcie.

“W I kwartale 2020/21 łączna sprzedaż wszystkich marek z obu kanałów tj. sklepów stacjonarnych oraz internetowych wynosiła 1 179 mln zł tj. o 35,3% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Przyczyną niższej sprzedaży r/r był negatywny wpływ pandemii COVID-19, która rozprzestrzeniła się w I kwartale finansowego roku w krajach działalności grupy. Marki takie jak Reserved, Cropp, House i Mohito w I kwartale 2020/21 odnotowały wysokie, dwucyfrowe spadki przychodów, które były rezultatem zamknięcia centrów handlowych w większości krajów. Jedyną marką, która uzyskała dodatnią dynamikę sprzedaży r/r było Sinsay, co wynikało z wcześniej przeprowadzonego rozwoju sieci oraz najniższego pozycjonowania wśród marek całej grupy. Konsekwentny rozwój sieci sprzedaży za granicą oraz rosnąca świadomość marek były rezultatem wygenerowania przez trzy marki: Reserved, Cropp i Mohito w I kwartale 2020/21 wyższych przychodów z zagranicy niż z kraju” – czytamy dalej.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale 2020/2021 zmalały o 57%. Wpływ na spadek sprzedaży porównywalnej miało zamknięcie sklepów stacjonarnych wszystkich marek Grupy LPP spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw, w których działa grupa kapitałowa. Decyzje te były następstwem rozprzestrzeniania się w tym okresie pandemii wirusa COVID-19 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowo-usługowych, w których grupa posiada sklepy stacjonarne. Mimo, że sukcesywne zamykanie sklepów miało miejsce w drugim miesiącu finansowego kwartału, tj. od połowy marca, to już w pierwszym miesiącu, tj. lutym zauważalne było spowolnienie popytu na zakup odzieży w sklepach stacjonarnych i osiągane LFL w wysokości -1%. Jednakże największe spadki LFL grupa zanotowała w kwietniu, tj. spadek o 100%, co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy. Spadek sprzedaży porównywalnej wszystkich marek grupy w całym I kwartale był na zbliżonym poziomie. Natomiast pod względem geograficznym najmniejszy spadek LFL zanotowała Rosja, Kazachstan i Łotwa, a największy Polska, Bułgaria i Słowenia, podkreślono również.

Te artykuły również Cię zainteresują

Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2020/21 osiągnęły wysokość 384 mln zł, tj. 120,5% więcej niż przed rokiem. Trzycyfrowe wzrosty sprzedaży on-line były wynikiem sytuacji związanej z pandemią wirusa COVID-19. W tej sytuacji sprzedaż internetowa stała się dla wielu klientów jedynym możliwym kanałem zakupów, a przez to dla grupy kapitałowej głównym źródłem przychodów w tym okresie. Aby dostosować się do nowej sytuacji po zamknięciu sklepów stacjonarnych grupa skierowała intensywne działania na rozwój sprzedaży internetowej. Aby w krótkim czasie zwielokrotnić przepustowość tego kanału spółka przystosowała swoje centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim do modelu zamówień sklepów internetowych (do tej pory centrum obsługiwało tylko wysyłki do sklepów stacjonarnych). Spółka rozbudowała i wdrożyła nowe narzędzia IT, zintegrowała system WMS magazynu centralnego z wykorzystywanymi w obsłudze zamówień on-line, dostosowała do sprzedaży internetowej aplikację służącą do alokowania produktów. Sprzyjająca sytuacja oraz priorytetowe potraktowanie przez grupę kanału internetowego spowodowały, że sprzedaż on-line w okresie I kwartału 2020/21 osiągnęła 32,6% sprzedaży GK oraz 38,2% przychodów Polski, podsumowano.

W I kwartale 2020/2021 ze względu na sytuację związaną z pandemią COVID-19 grupa kapitałowa zredukowała wielkość nakładów inwestycyjnych w stosunku do wcześniej planowanych. Ostatecznie wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2020/21 roku wyniosły 191,7 mln zł tj. o 17,7% mniej w stosunku do I kwartału roku poprzedniego, wynika również z raportu.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. r.obr. 2020/2021 wyniosła 159,81 mln zł wobec 24,8 mln zł straty rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

2 KOMENTARZE

  1. W zasadzie można było się tego spodziewać, początek roku w odzieżówce zawsze jest ciężki do tego doszła pandemia, ogólnie założenie jest, że w tym roku spadek sprzedaży rdr nie powinien przekroczyć 20%, więc nie jest tak źle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here