Naga Markets



lotosKurs akcji paliwowego giganta na krajowym rynku, spółki Lotos, spadał podczas wczorajszej sesji o około 1,61%. Akcje taniały o 1,48 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego minimum przy 88,08 zł. Jest to przeciętny wynik na tle tracącego wczoraj 1,70% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy wysokich obrotach, porównywalnych z poprzednimi dniami. Ostatecznie sesja zamknęła się na poziomie 90,20 zł. W sumie podczas listopadowej korekty spółka straciła około 14% swej wcześniejszej wyceny.


Lotos z podobną korektą jak w połowie roku

Spoglądając na notowania z dziennym interwałem czasowym, widać że kurs zainicjował w ostatnich dniach odbicie. Wcześniej, od początku listopada doszło do dość gwałtownej korekty, która jak na razie osiągnęła zasięg niemal 14%. Co ciekawe, można dostrzec podobieństwa z podobnym ruchem z lipca i sierpnia, zarówno pod względem zasięgu jak i dynamiki. Co jednak pozytywne, ostatnie dni przynoszą równie dynamiczne odbicie co daje nadzieję na powrót do trendu wzrostowego. Wydaje się, że nie ma jakichś fundamentalnych powodów spadków, były one naturalną korektą po wcześniejszych wzrostach. Obecnie cena powinna odrabiać starty i kierować się na poziom poprzedniego szczytu.

lotos 3.12.2019
Notowania Lotos 3.12.2019

Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V. Zdywersyfikuj swój portfel inwestycyjny i wybierz spośród 400 różnych certyfikatów. Dowiedz się więcej na temat certyfikatów dzięki Akademii ING.

Fuzja Orlenu i Lotosu na ostatniej prostej

W najnowszym wywiadzie udzielonym “Rzeczpospolitej”, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek stwierdził, że fuzja Orlenu z Lotosem wymaga czasu, ale sprawy posuwają się do przodu i znajdujemy się już na ostatniej prostej. Na początku 2020 roku powinna zostać odblokowana procedura “stop the clock”, którą wdrożono z powodu dodatkowych pytań Komisji Europejskiej. Zdaniem prezesa, cała procedura powinna była być załatwiona jeszcze zanim Polska wstąpiła do Unii Europejskiej, tak jak zrobiono to na Węgrzech, gdzie tamtejszy MOL ma znacznie lepszą pozycję negocjacyjną, za sprawą wcześniejszego przejęcie konkurencyjnych podmiotów. Polska jest jedynym krajem, gdzie konkurują ze sobą dwa podmioty paliwowe mające tego samego właściciela.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here