windsor
Źródło: FP Lionela Messiego

Branża ICO (ang. inital coin offering) już niejednokrotnie wykorzystywała wizerunki sławnych postaci – ze świata sportu lub showbiznesu – aby promować poszczególne projekty i zwiększyć szansę na udaną sprzedaż emitowanych tokenów. Dzisiaj do grona ambasadorów ICO dołączył Leo Mesii, który nawiązał współpracę z Sirinlabs.com


Elektronika konsumencka godna ery blockchain?

Zapoznając się z ofertą Sirin Labs widzimy, że przedsiębiorstwo oferuje elektronikę konsumencką mającą być odpowiedzią na rozpoczynającą się erę dominacji technologii blockchain. Wśród linii produktów firmy znajdują się telefony Finney oraz autorskie oprogramowanie mobilne Sirin (w fazie koncepcyjnej).

Celem rozpoczynającego się za kilka dni ICO jest emisja tokenu SRN i zebranie co najmniej $25milionów – taka suma jest niezbędna do uruchomienia opensourcowego systemu mobilnego. Kwota $50 milionów pozwoli dodatkowo wypuścić na rynek smartfony Finney, a dodatkowe $25 milionów posłuży do produkcji komputerów osobistych tej samej marki.

Wiadomość o nawiązaniu współpracy przez Leo Messiego grającego na co dzień w hiszpańskim klubie piłkarskim FC Barcelona, pojawiła się na oficjalnym profilu sportowca w serwisie Facebook. We wpisie sponsorowanym w następujący sposób skomentowano najnowszą umowę ambasadorską:

„Zazwyczaj jestem zajęty próbując zdecentralizować obronę przeciwnika, jednak po głębszym zapoznaniu się z technologią Blockchain i zdecentralizowanych systemów, jestem zaszczycony mogąc dołączyć do zespołu Sirin Labs jako ambasador, sprawiając, że rozproszony rejestr stanie się bardziej przyjazny dzięki nowemu systemowi operacyjnemu dla smartfonów” – czytamy na Fanpage’u Messiego.

W Stanach Zjednoczonych promowanie ICO przez celebrytów jest nielegalne?

O ile Sirin Labs zlokalizowane jest w Szwajcarii i nie Leo Messi może na podstawie europejskiego prawa spokojnie promować swoim wizerunkiem zbliżające się ICO, to w Stanach Zjednoczonych takie działania marketingowe są co najmniej wątpliwe.

Jak informowaliśmy już na początku listopada, celebryci angażujący się w promocję initial coin offering mogą być odpowiedzialni za potencjalne naruszenie przepisów dotyczących instrumentów finansowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Przynajmniej tak wynika z komunikatu SEC.

Osoby pilniej śledzące branżę ICO, która w ostatnim czasie stała się alternatywą dla finansowania społecznościowego z pewnością wiedzą, że niedawno aż trzy projekty zdecydowały się wesprzeć swoją kampanię marketingową sylwetkami znanych szerokiemu gronu odbiorców postaci. Mowa tutaj między innymi o Paris Hilton (LyndianCoin), Jamie Foxx (Cobinhood) oraz Floydzie Mayweatherze (Stox).

Jak tłumaczy SEC, niektóre projekty ICO ze względu na swoją formę powinny być kategoryzowane jako pełnoprawne instrumenty finansowe w związku z czym podlegają pod przepisy amerykańskiego prawa, które od czasu wielkiego kryzysu są bardzo restrykcyjne w zakresie papierów wartościowych.

W związku z tym każdy celebryta promujący initial coin offering musi informować odbiorców o naturze, zakresie projektu oraz wynagrodzeniu otrzymanym w zamian za promowanie danej marki. Brak takowych danych jest naruszeniem amerykańskiego prawa, również w zakresie instrumentów finansowych i ich oferowania bez posiadania odpowiedniej licencji oraz autoryzacji.

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

STO
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSygnał kupna na PGE [PGE] i potencjalny na Groclinie [GCN]
Następny artykułPoranek z rynkami LIVE – 8 grudnia [NAGRANIE]
Comparic.pl jest portalem tworzonym przez traderów, z myślą o traderach. W naszej codziennej pracy skupiamy się na dostarczaniu Państwu najświeższych rynkowych informacji, wartościowych analiz, praktycznych i realnie testowanych strategii inwestycyjnych, ciekawostek ze świata bankowości centralnej i makroekonomii oraz wywiadów z najbardziej poważanymi osobami w branży.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here