Naga Markets



loga twitter facebook instagramMark Zuckerberg, założyciel Facebooka, chce powiedzieć Kongresowi Stanów Zjednoczonych, że LibraCoin nie zostanie uruchomione nigdzie na świecie, dopóki amerykańskie organy regulacyjne nie zatwierdzą prawnie tego projektu.

Zgodnie z przygotowanymi uwagami Zuckerberga opublikowanymi 22 października przed planowanymi przesłuchaniami przed Komitetem ds. Usług Finansowych US House, prezes Facebooka chce uspokoić obawy regulacyjne dotyczące uruchomienia zapowiedzianej monety typu stablecoin:

„Facebook nie będzie uczestniczył w uruchamianiu systemu płatności Libra w dowolnym miejscu na świecie, dopóki amerykańskie organy regulacyjne nie wyrażą na to zgody”.

LibraCoin – dalsze kontrowersje

Zgodnie z uwagami, LibraCoin będzie oparte głównie na dolarze amerykańskim. Dlatego poparcie dla projektu ze strony regulatorów USA jest tak ważne.

Z kolei mówiąc o Calibrze, Zuckerberg powiedział, że ta część projektu – portfel na coiny Libry – jest regulowana przez spółkę zależną Facebooka, co oznacza, że ​​istnieje wyraźny rozdział między danymi społecznościowymi Facebooka a danymi finansowymi Calibry.

„Calibra nie będzie udostępniać danych dot. kont klientów ani danych finansowych Facebookowi, z wyjątkiem zapobiegania oszustwom lub działalności przestępczej (…), gdy jesteśmy do tego prawnie zobowiązani”, zapewnia Zuckerberg, dodając:

„Płatności przetwarzane za pośrednictwem licencjonowanych spółek zależnych Facebooka podlegają kompleksowemu przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, finansowaniu działań terrorystycznych i monitorowaniu sankcji (…). Mamy również zasady zapobiegające oszustwom.”

Zuckerberg podkreślił ponadto, że Libra nie została stworzona w celu zastąpienia państwowych walut, lecz jedynie jako system płatności online.

Ochrona danych użytkowników

Warto zauważyć, że Zuckerberg powiedział, że Facebook nie sprzedaje danych osobowych ludzi, nie wykorzystuje ich ani nie udostępnia osobom trzecim w celu udzielenia pożyczki lub kredytu.

„Używamy informacji o transakcjach, które mają miejsce w naszych produktach, w celu ulepszania naszych usług, w tym reklamy. Jednak nie wykorzystujemy samych informacji o koncie płatniczym dla celów komercyjnych”, powiedział Zuckerberg.

Należy jednak pamiętać, że Facebook znalazł się na celowniku polityków i mediów, gdy na jaw wyszła afera dot. firmy Cambridge Analytica, która – zgodnie z opinią ekspertów i oficjalnego śledztwa – wpłynęła na wynik ostatnich wyborów prezydenckich w USA.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here