Naga Markets



mainParę dni temu internet obiegła informacja, że Yahoo planuje sprzedaż część spółki zajmującą się działalnością w sieci. Chodzi oczywiście o serwis Yahoo, który był dwadzieścia lat temu synonimem internetu, tak jak dziś funkcję tę pełni Google czy Facebook. Kto zdecyduje się na zakup podupadającej firmy?


Najbardziej oczywistymi kandydatami są firmy telekomunikacyjne oraz koncerny medialne. Mówi się też również o prywatnych inwestorach. Verizon Wireless, który zakupił pół roku temu serwis AOL za kwotę 4,4 mld USD wyraził rzekomo chęć negocjacji z Yahoo. Podobne podejście ma ponoć IAC Interactive – holdingu zajmującego się usługami online. Takie informacje mogliśmy przeczytać w środowym raporcie Wall Street Journal, opartym jednak na anonimowych źródłach.

Te artykuły również Cię zainteresują




Kolejne spekulacje dotyczą spółki News Corp., właściciela The Journal oraz Time Inc. Firma ma ponoć zamiar zakupić część usług należących do Yahoo, o ile będzie istniała taka możliwość. Niektóre osoby wskazują również na Comcast, który ostatnio zainwestował w Vox i Buzzfeed oraz Disney, który ma udziały również w Buzzfeed, a także w Vice.

INWESTUJ W AKCJE YAHOO I INNYCH AMERYKAŃSKICH SPÓŁEK DZIĘKI TOPOPTION – SPRAWDŹ TERAZ

Dotychczas wszystkie powyższe doniesienia to czyste spekulacje. Żadna z tych firm nie rozpoczęła oficjalnych rozmów z przedstawicielami Yahoo. Działalność internetowa spółki nawet nie jest jeszcze oficjalnie wystawiona na sprzedaż.

Co właściwie Yahoo ma zamiar sprzedać? Dla mniej obeznanych z marką oto najważniejsze dane dotyczące internetowej działalności giganta:

  • Serwisy Yahoo mają ponad 200 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w samym USA;
  • 139 mln unikalnych użytkowników miesięcznie wersji mobilnej;
  • 273 mln użytkowników poczty elektronicznej;
  • 12% udziału na amerykańskim rynku wyszukiwarek;
  • 2,36% globalnego rynku reklamowego;
  • 42,1 mln unikalnych użytkowników aplikacji Yahoo Finance;

Ile można zapłacić za Yahoo?

Sprawdź również analizy innych zagranicznych spółek!

Różne źródła podają różne kwoty. Według wartości giełdowej działalność internetowa giganta jest obecnie warta mniej niż zero, gdyż całą wartość spółki jest uzależniona obecnie od posiadanych aktywów w azjatyckich spółkach, chociażby 15% chińskiego sprzedawcy detalicznego Alibaba Group.

Kilku analityków jednak pokusiło się na oszacowanie wartości sprzedaży internetowej działalności Yahoo, oto najważniejsze z nich:

  • Brian Wieser z Pivotal Research ocenia wartość bazową Yahoo na 1,9 mld USD, nie wliczając 5,8 mld USD w gotówce w swoim bilansie;
  • John Blackledge z Cowen wycenia wartość wyszukiwarki Yahoo i segmentu reklamowego na 3,84 mld USD;
  • Zdaniem Roberta Pecka z SunTrust wartość bazowej działalności Yahoo waha się między 6 a 8 mld USD.

Jak widać wahania między poszczególnymi szacunkami są duże, najlepiej chyba będzie zaczekać na oficjalne ogłoszenie sprzedaży przez zarząd Yahoo oraz rozpoczęcie negocjacji ze spółką.

yahoo
Yahoo na przestrzeni ostatniego roku stracił prawie jedną trzecią wartości


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here