Naga Markets



Kryzys puszkowy w USA i blisko 57 mln zł zysku netto. Rozmowa z prezesem Krynica VitaminKrynica Vitamin to polski producent różnego rodzaju napojów i opakowań do nich. Współpracuje ona z czołowymi markami (jak pepsi) oraz rozwija własnego produkty, do których w ubiegłym roku dołączyły m.in. środki dezynfekujące. Jak podkreśla Piotr Czachorowski, na antenie Comparic24, bardzo dobre kontrakty spółka podpisała również z amerykańskimi spółkami spożywczymi, ponieważ w USA zabrakło 15 miliardów puszek.

Te artykuły również Cię zainteresują




30 lat doświadczenia Krynica Vitamin

Krynica Vitamin S.A. jest wiodącym polskim producentem napojów energetycznych, gazowanych napojów bezalkoholowych, napojów kawowych i innych. Specjalizuje się w produkcji napojów dla marek własnych oraz usługowym rozlewie dla produktów markowych. W ofercie posiada: napoje energetyczne, funkcjonalne, orzeźwiające, alcopops, kawowe i mleczne. Spółka produkuje również butelki szklane, PET i puszki.

– Spółka istnieje już prawie 30 lat. Rozpoczynaliśmy od produkcji dietetycznych środków spożywczych i odżywek dla sportowców. Od 2000 roku skręciliśmy troszkę w kierunku modelu biznesowego, który polega na przygotowaniu receptur napojów, czyli rozbudowaliśmy dział rozwoju. Produkujemy napoje na zlecenie, według własnych receptur. Uczestniczyliśmy w kilku dużych projektach w tej branży napojowej. Uczestniczyliśmy w sukcesie produktu Tiger (na początku), potem tworzyliśmy receptury i uczestniczyliśmy w sukcesie Oshee. – wskazuje Piotr Czachorowski, prezes spółki.

Jak podkreśla gość programu Comparic24, w tej części Europy spółka jest jednym z największych podmiotów tego typu, który współpracuje m.in. z Pepsi, czy też Schweppes. Odpowiada ona za cały łańcuch produkcyjny, łącznie z organizacją surowców. Co więcej, spółka planuje również dalszą ekspansję, dzięki działowi badawczemu, w segmencie suplementów, czyli napojów z „dodatkami” (np. dodatkowe witaminy, czy też Magnez).

Produkcja płynu do dezynfekcji

Rok 2020 naznaczony był czasami pandemii, a jej negatywnie konsekwencje początkowo dosięgnęły również spółkę Krynica Vitamin. Jak wskazuje Piotr Czachorowoski, początkowo główni klienci zaczęli wycofywać zlecenia produkcyjne.

– Pod koniec pierwszego kwartału podjęliśmy decyzję. Jest pandemia, brakuje środków do dezynfekcji rąk, brakuje spirytusu, więc postanowiliśmy się włączyć troszkę w walkę z tą pandemią. Mieliśmy nieużywaną linię produkcyjną, która była przeznaczona na złom. Odbudowaliśmy tę linię bardzo szybko. Praca 24 na dobę działu technicznego doprowadziła do powstawania linii w ciągu 4 dniach i byliśmy w tamtym czasie jednym z większych producentów płynów dezynfekujących. I ta produkcja miała znaczny wpływ na wynik który osiągnęliśmy w 2020. – podkreśla Piotr Czachorowski, prezes spółki.

Te doświadczenia (plus zarobione wtedy pieniądze) skłoniły spółkę do zainwestowania w segment chemicznych. Efektem tego jest budowa (aktualnie w trakcie uruchamiania) zakładu w Piotrkowie Trybunalskim, który ma produkować wyroby kosmetyczne oraz chemiczne.

invest

– Rok 2020 dla nas historycznie najlepszy doprowadził do tego, że spółka znalazła się w sWIG80, co jest dla nas bardzo dużym sukcesem. – dodaje także.

57 mln zł zyski i kryzys puszkowy w Stanach Zjednoczonych

W roku 2020 spółka zarobiła nie tylko na produkcji środków dezynfekujących. Towarem deficytowym, na rynku amerykański, okazały się również puszki do napojów. Jak wskazuje prezes Krynica Vitamin, na kanale comparic24, deficyt ten szacowany był na 15 miliardów opakowań, co pokazuje o jakiej skali deficytu mowa.

Efektem tego było podpisanie dobrych kontraktów na produkcję puszek z czołowymi amerykańskimi producentami, w tym numerem 1 na rynku napojów energetycznych, czy też ze spółką Arizona i Heineken, który wypuściły razem niskokaloryczny, owocowy napój alkoholowy („Sun Rise”).

Przedstawione powyżej wydarzenia w sposób bezpośredni mają przełożenie, na osiągniecie rekordowych wyników finansowych za rok 2020. Pod względem przychodów ze sprzedaży spółka poprawiła swój wynik z poziomu 296,78 mln zł w 2019 do 445,94 mln zł w 2020. Z kolei zysk netto wzrósł z poziomu 7,06 mln zł w 2019 do prawie 57 mln zł w 2020.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs zlotowki | notowania dolara online | bitcoin trend app | usd online | akcje benefit | kurs ccc | dolary kurs |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here