Brytyjski rząd przedstawił 18 stycznia plan wzmocnienia przepisów dotyczących reklam kryptowalut i ochrony konsumentów przed wprowadzającymi w błąd twierdzeniami. Za sprawą zmian, brytyjska komisja nadzoru finansowego FCA uzyska większe prawa w możliwości regulowania jakie materiały promocyjne (w przestrzeni publicznej i Internecie) mogą być wykorzystywane przez platformy dostarczające usługi i produkty kryptowalutowe.
- Rząd UK planuje wdrożyć przepisy dotyczące wprowadzających w błąd promocji kryptowalut
- Reklamy zostaną dostosowane do innych reklam finansowych: mają być „uczciwie i przejrzyste”
- Nowe zasady zwiększą ochronę konsumentów na rynku kryptowalut, jednocześnie zachęcając do innowacji, twierdzi brytyjski rząd
- Więcej podobnych i ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej Comparic.pl
Reklamy kryptowalut będą w UK regulowane tak samo jak innych instrumentów finansowych
Obecnie uważa się, że około 2,3 miliona osób w Wielkiej Brytanii posiada kryptowaluty, a ich popularność rośnie – ale badania sugerują, że zrozumienie, czym właściwie są kryptowaluty, spada. Zdaniem rządu UK sugeruje to, że niektórzy użytkownicy mogą nie w pełni rozumieć, co kupują. Stwarza to ryzyko, że produkty te mogą być niewłaściwie sprzedawane.
– Odpowiedź na konsultacje, opublikowana w dniu dzisiejszym, określa plan rządu dotyczący objęcia promocji kryptowalut zakresem przepisów dotyczących promocji finansowych. Oznacza to, że promocja kwalifikujących się kryptowalut będzie podlegać przepisom FCA zgodnie z tymi samymi wysokimi standardami, które obowiązują w przypadku innych promocji finansowych, takich jak akcje, udziały i produkty ubezpieczeniowe – napisano w oświadczeniu.
Wtorkowe ogłoszenie uzupełnia szersze propozycje dotyczące kryptowalut i stablecoinów przedstawione w ramach konsultacji rządowych w sprawie ram regulacyjnych dla stabilnych monet w zeszłym roku, a kolejne kroki mają zostać ogłoszone przez rząd „w odpowiednim czasie”.
W CFD na kryptowaluty możesz inwestować między innymi z brokerem Plus500. Załóż konto i zacznij trading.
72% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz sobie pozwolić na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
Najnowsze zmiany pozwolą zrównoważyć chęć wspierania innowacji z potrzebą zapewnienia, że reklamy kryptowalut są uczciwe, przejrzyste i nie wprowadzają w błąd.
– Kryptowaluty mogą zapewnić nowe, ekscytujące możliwości, oferując ludziom sposoby dokonywania transakcji i inwestowania – ale ważne jest, aby konsumentom nie sprzedawano produktów z wprowadzającymi w błąd twierdzeniami. Zapewniamy konsumentom ochronę, a jednocześnie wspieramy innowacyjność rynku kryptowalut – komentował Kanclerz Skarbu Państwa, Rishi Sunak.
Badania podjęte przez FCA podkreśliły potencjał wprowadzających w błąd reklam produktów kryptowalutowych, które mogą powodować szkody dla konsumentów. Decyzja rządu o włączeniu tego typu reklam w zakres regulacji złagodzi ryzyko szkód dla konsumentów, zapewniając ludziom odpowiednie informacje do podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych, napisano w oświadczeniu.
Zastrzeżenia co do reklam kryptowalutowych w tym tygodniu prezentował również singapurski MAS. Azjatycki regulator posunął się jednak krok dalej stwierdzając, że kryptowaluty są „nieodpowiednie dla ogółu” społeczeństwa i ich promocje należy wykluczyć z przestrzeni publicznej.