Naga Markets

Krynica Vitamin wypracowała w III kw. 6,7 mln zł zysku nettoKrynica Vitamin SA, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych, wypracowała w III kw. 2021 roku 102,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 8,4 mln zł zysku z działalności operacyjnej oraz 6,7 mln zł zysku netto.

Krynica Vitamin podsumowała trzeci kwartał 2021 roku

Pomimo licznych wyzwań na rynku (jak rosnące koszty surowców i opakowań), po trzech kwartałach br. Spółka wypracowała 305,4 mln zł przychodów, co przełożyło się na 13,6 mln zł zysku z działalności operacyjnej oraz 11,5 mln zł zysku netto. Istotny wpływ na poziom przychodów ze sprzedaży Krynicy Vitamin po 9 miesiącach br. miała sukcesywnie rosnąca sprzedaż napojów.



To był niezwykle dynamiczny okres w rozwoju Spółki, z licznymi zwrotami akcji. Mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami, jak rosnące koszty surowców i opakowań czy ograniczona dostępność puszki aluminiowej. Z drugiej strony, podpisaliśmy umowę z internetowymi liderami opinii z Ekipy i firmą Koral, co też miało wpływ na końcowy wynik trzeciego kwartału. Ta współpraca się rozwija, mamy kolejne zamówienia. Po dziewięciu miesiącach 2021 roku mamy 10-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży napojów rok do roku-powiedział Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin SA.

Większość przychodów ze sprzedaży napojów w 2021 r. pochodzi z eksportu. Głównymi rynkami zagranicznymi są Stany Zjednoczone, Niemcy i Czechy. Około jednej trzeciej przychodów ze sprzedaży pochodzi z rynku polskiego.

Celem Spółki jest pozyskiwanie klientów z wysokim wolumenem produkcji, głównie w Europie, również na rynkach, na których dotąd Krynica Vitamin nie była obecna. W IV kw. br. Spółka skupia się na dalszym umacnianiu swojej pozycji na rynku produkcji napojów oraz dywersyfikacji geograficznej, eksplorując rynki w zasięgu transportu kołowego. Ma to związek z utrzymującymi się wysokimi kosztami transportu morskiego.

Koniec roku to również negocjacje kontraktów z sieciami handlowymi. Obejmują one zwykle okres roku kalendarzowego i nie podlegają renegocjacjom w trakcie trwania, co przy niestabilnych cenach surowców i materiałów, zaburzeniach w łańcuchu dostaw stanowi dla nas dodatkowe wyzwanie -powiedział Piotr Czachorowski.

Zdarzenie handlowe na rynku amerykańskim

Krynica Vitamin poinformowała również w raporcie bieżącym nr 37/2021 o wpłynięciu do spółki informacji o rzekomych roszczeniach kontrahenta z rynku amerykańskiego, dla którego Krynica Vitamin produkowała napoje od początku 2021 roku. Klient oszacował szkody – w postaci cieknących puszek aluminiowych i rozrywających się opakowań kartonowych – na sumę co najmniej 15 mln dolarów.

Do tej pory klient, oprócz wysokości domniemanych szkód, nie przedstawił nam żadnych szczegółów, ani dowodów uzasadniających wysokość roszczenia, a zwłaszcza odpowiedzialność Krynicy Vitamin za zdarzenie. Mamy nadzieję, że wszystkie wątpliwości wyjaśnimy w drodze rozmów, które planujemy odbyć w najbliższym czasie– powiedział Piotr Czachorowski.

Rozwój w segmencie produkcji napojów

Krynica Vitamin od niemal 30 lat kreuje rynek napojów w Polsce, tworząc innowacyjne produkty, będące odpowiedzią na prozdrowotne trendy. Firma jest wizytówką polskiego przemysłu spożywczego i napojowego na świecie. Produkty Spółki są obecne na niemal 40. rynkach zagranicznych.

Krynica Vitamin w obecnych warunkach rynkowych koncentruje się na rozwoju w segmencie napojów, w którym ma największe kompetencje, doświadczenie i pozycję rynkową. W celu zwiększenia efektywności finansowej, dział R+D przygotowuje nowe formuły napojów, m.in. z mniejszą ilością cukru.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: biomed giełda | jen pln | cena akcji pkp cargo | pzu cena akcji | gpw biomed | ceny ropy wti | asseco akcje prognozy |



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>

Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>

Conotoxia


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here