Naga Markets



Witam w kolejnym wpisie z cyklu „Krótko vs Długo”. Celem tego cyklu jest przedstawienie możliwości jakie daje strategia long/short oraz pokazanie, że zarabianie na spadkach jest równie naturalne jak zarabianie na wzrostach kursów akcji.


Tym razem na celownik bierzemy dwie spółki z sektora motoryzacyjnego o diametralnie różnej wycenie akcji. Z jednej strony uznana europejska marka Porsche, z drugiej stosunkowo młody gracz na rynku motoryzacyjnym – Tesla.

image001

Pozycja Long – Porsche (PSH.DE)

Porsche jest najbardziej zyskowną marką należącą do grupy Volkswagen dzięki wysokim marżom, które można uzyskać na produkcie luksusowym. W ostatnich latach marka przeszła transformację od firmy produkującej samochody niszowe do całkiem sporego producenta aut z segmentu premium.

Wprowadzenie do oferty SUV-a czy silników diesla nie spodobało się miłośnikom aut sportowych, ale przyniosło spółce wymierne korzyści finansowe. Dobra passa Porsche została przerwana wraz z wybuchem spalinowego skandalu Volkswagena. Porsche ucierpiało, choć początkowo miało nie być bezpośrednio zamieszane w skandal, dopiero w późniejszej fazie wyszło na jaw, że również dieslowskie silniki Porsche mogły być zamieszane w proceder zaniżania emisji spalin.

Spółka chce bezpośrednio zaatakować Teslę z modelem Mission E, który jest futurystyczną wizją samochodu elektrycznego i ma być dostępny już w 2020 roku. Kłopoty Porsche wydają się być przejściowe, a dodatkowo do inwestycji w akcje zachęca niska wycena. Nabywając akcję Porsche płacimy jedynie 5,14 euro za 1 euro zysku, zaś wskaźnik cena do wartości księgowej wynosi zaledwie 0,52.

psh.de

Spółka znajduje się w formacji trójkąta od września ubiegłego roku, a obecnie zmierzamy do jego górnego ograniczenia. Wyjście górą z tak długiej formacji byłoby silnym sygnałem kupna. W takim przypadku minimalnym celem dla notowań powinno być domknięcie luki spadkowej, czyli wzrost do okolic 60 EUR.

Pozycja Short – Tesla (TSLA.US)

Tesla to amerykański producent samochodów elektrycznych. Na czele firmy stoi Elon Musk, który jest twórcą PayPal oraz SpaceX. Od początku działalności celem Tesli jest walka z wielkimi koncernami i zmiana motoryzacyjnych standardów. Tesla zadebiutowała z niszowym modelem Roadster, później do produkcji wprowadziła Model S, SUV-a o nazwie Model X, a niedawno zaprezentowała Model 3.

Model 3 ma być przełomowy, ponieważ będzie konkurował z samochodami średniego segmentu dzięki bardziej przystępnej cenie (około 35 000 USD). To pozwoli firmie ustabilizować przychody i zwiększyć skalę działalności. Nie oznacza to jednak, że problemy Tesli są już przeszłością. Po pierwsze firma musi bardzo dużo inwestować w fabryki i produkcję baterii. Potężne inwestycje wymagają zewnętrznego finansowania.

W tym celu spółka może emitować obligacje zamienne na akcje, lub po prostu nowe akcje, co tak czy inaczej prowadzi do rozwodnienia kapitału. Mimo dużego zainteresowania Modelem 3, Tesla może mieć problemy z dostawami i osiągnięciem celu w postaci produkcji pół miliona samochodów już w 2018 roku. Kolejnym problemem jest rosnąca konkurencja na rynku.

Wielkie koncerny coraz więcej inwestują w samochody elektryczne, a dodatkowo na drogach pojawił się już samochód napędzany wodorem, który jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska. Tesla ma wielkie szanse na osiągnięcie sukcesu w dłuższej perspektywie, ale przy obecnej wycenie spółki ryzyko korekty jest olbrzymie.

tsla

Kurs akcji porusza się od dłuższego czasu w konsolidacji pomiędzy 217 i okolicami 230 USD. Sygnałem sprzedaży byłoby pokonanie wsparcia i zamknięcie sesji poniżej 217 USD. Pierwszym celem dla spadków mogą być okolice czerwcowego minimum (188 USD).

hftnews-baner-multi

Prezentowane instrumenty są dostępne w ofercie HFT Brokers w pakiecie Multi Equity. Wszystkie analizy z cyklu “Krótko vs Długo” można śledzić pod dedykowanym tagiem.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułPBoC dąży do promocji juana
Następny artykułCyfrowy Polsat technicznym okiem!
Absolwent Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Uniwersytecie Łódzkim, studiował na Uniwersytecie w Padwie. Przygodę z rynkiem finansowym rozpoczynał w kulminacyjnej fazie kryzysu finansowego z 2008 roku. Zwolennik łączenia analizy fundamentalnej i technicznej przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Prywatnie trader spekulujący kontraktami terminowymi na światowe indeksy giełdowe, w HFT Brokers odpowiedzialny za sporządzanie bieżących analiz rynków finansowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here