Naga Markets



Z usług krakowskiego lotniska skorzystało w marcu br. 250 924 pasażerów, czyli o 353 tys. pasażerów mniej niż w marcu 2019 r. (spadek o 58% r/r). W stosunku do zaplanowanych prognoz na marzec 2020 r. to spadek o 66%, podało Kraków Airport. Łącznie od początku 2020 r. obsłużono 1 534 496 pasażerów, czyli o 98 tys. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.


100 mln pasażerów nie skorzysta z europejskich lotnisk w I kw. 2020 r.

“Skala strat, z jaką mierzy się branża lotnicza i turystyczna jest ogromna. Według danych ACI Europe z dnia 17 marca, w samym tylko pierwszym kwartale z europejskich lotnisk z powodu problemów z koronawirusem nie skorzysta ponad 100 mln pasażerów. Oznacza to ponad 50-proc. spadek w stosunku do pierwotnych prognoz. To pokazuje, że na skalę, gwałtowność obecnego załamania nikt w Europie i na świecie nie był przygotowany” – wskazał prezes Radosław Włoszek, cytowany w komunikacie.

Obecnie terminal pasażerski Kraków Airport jest zamknięty dla pasażerów. Wszystkie loty odbywają się w uzgodnieniu ze służbami państwowymi, w tym przede wszystkim sanitarnymi.

“Jesteśmy przygotowani do pomocy w każdej sytuacji czy to w zakresie akcji #LOTdoDOMU prowadzonej przez naszego narodowego przewoźnika, jak i w zakresie pomocy obcokrajowcom, którzy opuszczają nasz kraj dzięki tzw. rescue flight” – podkreślił prezes.

“Kraków i Małopolska, ale także inne samorządy, które ściśle współpracują z lotniskami już zmagają się z poważnymi stratami wynikającymi z załamania się branży turystycznej. Teraz pytanie brzmi: jak zmienią się trendy w turystyce i jak głębokiej zmianie ulegnie przeobrażenie całej siatki połączeń, czy będą funkcjonować np. popularne przed pandemią ‘city break’, turystyka religijna, czy w końcu cały segment podróży biznesowych. W związku z zaistniałą sytuacją dzisiaj nie wiemy np. czy linie American Airlines zaczną oferować połączenia #PROSTOzKRAKOWA do Chicago, czy i kiedy PLL LOT uruchomi zapowiadane wcześniej połączeń do Nowego Jorku lub kiedy powróci szansa na rozpoczęcie planowanych operacji Air France z Krakowa do Paryża. Budżety rodzinne czy także finanse przedsiębiorstw mogą uleć pogorszeniu, a to może spowodować, że branża turystyczna będzie odbudowywać się najpóźniej” – zauważył także Włoszek.

Kraków Airport w służbie ratowania zdrowia Polaków

Przypomniał, że lotnisko jest współużytkowane przez wojsko, w każdej sytuacji kryzysowej operuje tutaj lotnicze pogotowie ratunkowe co sprawia, że nieustannie wraz z służbami medycznymi i lotniczymi Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym, polskimi żołnierzami z 8 Bazy Lotnictwa Transportowego, krakowskim oddziałałem Polskiej Agencji Żeglugi Powierzchnej służy obronności Rzeczpospolitej i potrzebom w zakresie ratowania zdrowia Polaków, podkreślił.

“W tych trudnych chwilach Kraków Airport to także „infrastruktura krytyczna”, niezbędna dla zachowania bezpieczeństwa mieszkańców Małopolski. Właśnie teraz potwierdza się zasadność przyjętych i konsekwentnie realizowanych planów budowy nowej drogi startowej, czyli najważniejszej inwestycji dla naszego lotniska, którą musimy zrealizować przy utrzymaniu operacyjności” – czytamy także w liście prezesa.

Kraków Airport jest jedynym lotniskiem regionalnym w Polsce, które obsługuje ponad 8 mln pasażerów w ciągu roku (8,4 mln w 2019 r.). Obecnie ponad 20 przewoźników oferuje ok. 150 bezpośrednich połączeń regularnych prosto z Krakowa na 4 kontynenty (Europa, Azja, Ameryka Północna i Afryka).



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here