Naga Markets



Logo Orange PolskaOrange Polska pilotażowo wdrożył w procesach kadrowych kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir, dostarczany przez KIR. Pracownicy operatora będą mogli całkowicie zdalnie załatwiać sprawy z działem HR, bez skanowania czy drukowania dokumentów, podał KIR.

Forex Club

Orange wspiera pracowników oraz dział HR

W ramach pilotażowego projektu prowadzonego wspólnie z KIR, Orange Polska dostarczył swoim pracownikom jednorazowe certyfikaty do mobilnego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Podpis złożony przy pomocy mSzafir ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu. Certyfikaty są generowane w pełni online z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości użytkowników w bankowości elektronicznej, podano.

Te artykuły również Cię zainteresują




“Usługę mSzafir wprowadziliśmy pilotażowo z końcem września. W ramach tego projektu kupiliśmy kilka tysięcy kodów uprawniających do bezpłatnego skorzystania z kwalifikowanych podpisów elektronicznych przez naszych pracowników w sprawach kadrowych. Orange Polska systematycznie wprowadza kolejne elementy ułatwiające pracownikom codzienne funkcjonowanie i kontakt z pracodawcą w warunkach powszechnej pracy zdalnej. Realizowany z KIR pilotaż jest częścią tych działań” – powiedział rzecznik Orange Wojciech Jabczyński, cytowany w komunikacie.

Usługa mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, dostępny w wersji mobilnej, eliminującej konieczność stosowania czytników i kart kryptograficznych. Dokumenty można podpisywać w dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu: komputerze, tablecie czy smartfonie, bez potrzeby instalowania i konfigurowania dodatkowego oprogramowania. mSzafir spełnia wszystkie kryteria bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS.

“mSzafir to pierwsze rozwiązanie na polskim rynku pozwalające na uzyskanie kwalifikowanego certyfikatu w pełni online i złożenie podpisu o gwarantowanej mocy prawnej. Dzięki zastosowaniu mechanizmu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, proces uzyskiwania i składania podpisu jest maksymalnie uproszczony. Pozwala to na szybkie i efektywne wdrożenie e-podpisu w organizacjach. Program pilotażowy Orange pokazał, że przy zastosowaniu najnowszych rozwiązań cyfrowych – takich jak mSzafir, potencjalne ograniczenia, jakie niesie za sobą praca zdalna, można efektywnie eliminować” – powiedział wiceprezes KIR Robert Trętowski.

Dostarczana przez KIR usługa umożliwia funkcjom HR przejście na całkowicie elektroniczne akta osobowe, bez konieczności przechowywania dokumentów papierowych, co poprawia szybkość przetwarzania danych i obieg informacji w ramach całej firmy. Dokumentacja elektroniczna eliminuje konieczność utrzymywania często kosztownej archiwizacji dokumentów papierowych. Poprawia także kontrolę nad dystrybucją oraz bezpieczeństwem informacji. Jest to kolejne w ostatnich tygodniach komercyjne wdrożenie mSzafir. Pod koniec września PKO Bank Polski udostępnił tę usługę klientom, otwierającym zdalnie rachunek inwestycyjny, podsumowano.

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here