Naga Markets



Kino Polska TV odnotowało 5,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 6,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Kino Polska TV odnotowało 5,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2020 r.

Zysk operacyjny wyniósł 6,56 mln zł wobec 8,61 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 48,74 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 47,91 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2020 r. spółka miała 9,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 10,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 98,7 mln zł w porównaniu z 89,54 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 39,78 mln zł wobec 38,02 mln zł rok wcześniej.

“Wyniki finansowe pierwszego półrocza pokazują dużą odporność Grupy na rynkowe zawirowania. Zdywersyfikowane przychody i działalność na wielu rynkach sprawiają, że generujemy bezpieczny i stabilny strumień przychodów. Niższy niż rok wcześniej zysk netto wynika głównie z większych odpisów amortyzacyjnych aktywów programowych na kanałach FilmBox, Zoom TV, Kino Polska oraz Stopklatka. To m. in. efekt naszych wcześniejszych inwestycji w atrakcyjne treści, które obecnie trzeba amortyzować. Wynik obciążają także koszty zaplanowanych wcześniej działań, np. marketingowych i wsparcia sprzedaży, które w normalnych okolicznościach zostałyby zrównoważone rosnącymi przychodami z reklam. Naturalnie, tam, gdzie było to możliwe ograniczaliśmy koszty i wydatki” – skomentował prezes Bogusław Kisielewski, cytowany w komunikacie.

Oglądalność kanałów grupy w I półroczu wyniosła br. 2,3% (SHR%, all 16-49, live), a w samym drugim kwartale 2,48%, co oznacza wzrost o 32% r/r, podała spółka.

“Udział kanałów Grupy Kino Polska TV w oglądalności widowni komercyjnej sięgnął w czerwcu 2,56%. To nasz rekord. W całym półroczu średnia widownia Stopklatki wzrosła o 20% r/r, Zoom TV o 13%, a Kino Polska o 39%. Inwestycje w ofertę programową i jeszcze lepsze dopasowanie profilu kanałów do upodobań widzów przynoszą spodziewane efekty” – powiedział prezes.

Te artykuły również Cię zainteresują

Udział w oglądalności kanału Stopklatka w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 1,09% (SHR%, all 16-49, live) i zwiększył się o 19,8% r/r. Udział kanału Zoom TV w oglądalności wyniósł 0,59% (SHR%, all 16-49, live) ze wzrostem o 13,5% rok do roku. Kanał Kino Polska powiększył udział w oglądalności o 39,1%, Kino Polska Muzyka o 50,0%, zaś Kino TV o 13,3% w porównaniu do poprzedniego roku, podano w materiale.

“Rosnąca oglądalność kanałów sprawia, że słabo odczuwamy spowolnienie na rynku reklamy telewizyjnej wywołane pandemią COVID-19. Sprzedaż reklam zmniejszyła się zaledwie o 1% r/r, zaś przychody z emisji, które stanowią zdecydowaną większość przychodów Grupy, wzrosły o prawie 13%” – dodał Kisielewski.

Przychody z emisji, które stanowią ok. 70% całkowitej sprzedaży grupy, wzrosły o 12,6% r/r w I poł. 2020 r.

“Ze względu na niejasną przyszłość sytuacji gospodarczej spowodowaną COVID-19 zarząd Kino Polska TV SA zadecydował o przeprowadzeniu testów na utratę wartości dla segmentów Stopklatka oraz Zoom TV. Grupa przygotowała trzy scenariusze przepływów pieniężnych (optymistyczny, realny, pesymistyczny), różniące się między sobą przede wszystkim zakładanym poziomem udziału danego kanału w widowni (SHR) w okresie prognozy, tj. w okresie od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2025 r. Wyniki testu pokazały, że wartość użytkowa analizowanych segmentów była wyższa niż wartość księgowa tych aktywów, a grupa nie rozpoznałaby utraty wartości nawet, gdyby zrealizowany został scenariusz pesymistyczny” – czytamy także w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 1,87 mln zł wobec 4,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here