Naga Markets



kfc3KFC i Pizza Hut mogą nie należeć do standardowych wskaźników ekonomicznych, jednak mogą rzucić nieco światła na sytuację chińskiej gospodarki. Yum! Brand, do którego należą wspomniane restauracje, wczoraj późnym wieczorem ogłosił najnowsze wyniki ze sprzedaży w Chinach. Okazały się one mocno rozczarowujące!


Yum! Brands jest obecnie właścicielem takich marek jak KFC, Pizza Hut czy Taco Bell, ponad połowa inwestycji firmy wykonywana jest właśnie w Chinach. Okazało się, że sprzedaż KFC w ciągu ubiegłego roku wzrosła jedynie o 3%. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda z Pizza Hut, sprzedaż sieci w Chinach spadła o 1%. W ubiegłych latach wyniki spółki jeszcze nigdy nie były takie słabe. W międzyczasie, analitycy z BoA Merril Lynch oczekiwani dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w Chinach.

W ciągu ostatnich lat Yum! Brands postawiła na gospodarki krajów rozwijających się. Dzięki gwałtownemu wzrostowi wydatków konsumenckich w Chinach i innych azjatyckich krajach, wartość spółki w ciągu pięciu lat urosła aż o 120%. Po wczorajszym raporcie cena spółki w handlu przedsesyjnym spadł o 19%.

Stopień rozwoju w naszym chińskim wydziale jest znacznie poniżej naszych oczekiwań. Poza Chinami, restauracje Taco Bell i KFC nadal zwiększają tempo sprzedaży, a wzrost sprzedaży Pizza Hut jest w miarę stały. Biorąc pod uwagę zmniejszone oczekiwania rozwoju dla Chin oraz wpływ kursu wymiany walut, szacujemy, że zysk na akcję w 2015 roku będzie o 10% niższy od naszych oczekiwań – komentuje Greg Creed – CEO spółki.

yum
Wzrost wartości Yum! Brands na przestrzeni ostatnich pięciu lat


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here