Naga Markets



Gościem trzeciego odcinka audycji Crowdtalks, w której Michał Stanek przybliża widzom tematy związane z crowdfundingiem był Łukasz Wichłacz, prezes spółki Cofeedesk, która w ramach kampanii finansowania społecznego pozyskała 2 miliony złotych na dalszy rozwój swojej działalności. W model biznesowy przedsiębiorstwa uwierzyło  niemal 550 inwestorów, którzy nabyli łącznie 112 tysięcy akcji.

  • Coffeedesk to jedna z najszybciej rozwijających się firm w branży kawowej w Europie Środkowo-Wschodniej
  • Spółka prowadzi sklep internetowy, platformy online skierowane do biznesu oraz butikową sieć kawiarni, realizując w ubiegłym roku 120 tysięcy zamówień na łącznie 230 ton kawy
  • Początki Coffeedesk sięgają 2011 roku jako garażowy projekt trzech osób. W 2020 zespół spółki liczy już ponad 100 pracowników

Coffeedesk, czyli rewolucja kawowa w formie Omnichannel

Coffeedesk to kawowy omnichannel. W jednym miejscu łączymy kompleksową obsługę klienta oraz zdywersyfikowane kanały komunikacji i dystrybucji, zabezpieczające nasz biznes na każdym froncie. Dzięki temu inwestując w naszą firmę, staniesz się współwłaścicielem nie tylko sklepu internetowego oraz dwóch platform sprzedażowych skierowanych do biznesu, ale także butikowej sieci kawiarni – napisano na stronie projektu crowdfundingowego,

Spółka zbierała pieniądze na wdrożenie platformy do e-handlu z klientem detalicznym oraz na wejście na rynek zagraniczny na co potrzebowała ponad 900 tysięcy złotych. Kolejne 500 tysięcy chce przeznaczyć na rozwój platformy sprzedaży dla klientów biznesowych oraz po 300 tysięcy złotych na subskrypcję kawy oraz otwarcie kawiarni posiadających przestrzeń do szkoleń i treningów.

– Wdrożenie nowego modelu biznesowego, czyli subskrypcji kawowej, pozwoli na zamawianie dowolnej liczby paczek kawy, w tym kaw stworzonych przez Coffeedesk (to całkowita nowość!) w regularnych odstępach czasu – nawet co dwa tygodnie – napisano dalej.

W 2019 roku przychód osiągnął poziom 54,5 mln PLN, a w 2020 roku spółka przewiduje około 70 mln zł przychodu! Do tej pory Coffeedesk zrealizował zamówienia dla ponad 100 000 indywidualnych klientów i 3 800 klientów biznesowych.

Od kilkunastu miesięcy szukaliśmy formy finansowania, zapotrzebowanie na kapitał wciąć jest bardzo duże, w sporej mierze finansujemy się z pomocą banków. Chcemy realizować jednak nowe projekty i działamy w różnych zasobo-chłonnych kanałach poszukiwaliśmy kapitału z zewnątrz. Po wielu rozmowach z funduszami venture capital nie znaleźliśmy żadnego interesującego nas partnera, więc finalnie dojrzeliśmy do decyzji o crowdfundingu, z której jesteśmy bardzo zadowoleni – komentował Łukasz Wachlarz. 80% kapitału zebranego w trakcie finansowania pochodziło od osób związanych z marką Coffeedesk (klientów lub partnerów biznesowych).



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here