Naga Markets



Nestle spodziewa się wolniejszego rozwoju w 2020 rokuPandemia, która mocno uderzyła w sprzedaż sklepową, dotknęła wielu producentów produktów spożywczych. Pomimo tego Nestle udało się osiągnąć dobre wyniki w pierwszej połowie 2020 roku, co w dużej mierze zawdzięcza szerokiej ofercie produktów.

  • Zysk netto spółki wzrósł o 18,3% i wyniósł 5,9 miliardów franków.
  • Sprzedaż online odpowiadała za 12,4% sprzedaży grupy.
  • Nestle obniżyło swoje przewidywania wzrostu sprzedaży w 2020 roku do 2-3%.

Niższe zapotrzebowanie na butelkowaną wodę

Zysk netto spółki wyniósł w pierwszej połowie roku do 5,9 miliarda franków szwajcarskich, co oznacza wzrost o 18,3% w stosunku do 5,07 miliarda franków rok wcześniej.

Sprzedaż szwajcarskiego giganta spadła o 4,31 miliarda franków – z 45,46 miliarda, do 41,15 miliarda franków. Spółka poinformowała, że Purina PetCare, produkty mleczne, kulinarne, kawa i Nestlé Health Science wykazały silny wzrost sprzedaży, natomiast woda i słodycze odnotowały jej spadki.

Epidemia koronawirusa wsparła również rozwój sprzedaży internetowej, której wielkość w pierwszej połowie roku zwiększyła się o 49% i odpowiadała za 12,4% całej sprzedaży grupy. Firma obniżyła swoje prognozy dotyczące organicznego wzrostu sprzedaży z 3,5% do 2-3%.

Zobacz również: PayPal notuje najlepszy kwartał w historii

Przychody ze sprzedaży wody butelkowanej spadły o 10%, ponieważ epidemia doprowadziła do zamknięcia lokali gastronomicznych na całym świecie. Firma rozważa sprzedaż marek w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby skupić się na ofercie premium. Według raportu, w Państwie Środka Nestle odnotowało dwucyfrowy spadek sprzedaży.

XTB

Szerokie portfolio chroni grupę przed stratami

Nestlé zachowało stabilność w szybko zmieniającym się środowisku, zapewniając solidny wzrost organiczny i poprawę marż w pierwszej połowie roku. Wyniki te świadczą o zwinności naszej działalności i sile naszego zróżnicowanego portfela w różnych regionach geograficznych, kategoriach produktów i kanałach sprzedaży. W związku z tym, że zachowania konsumentów ewoluują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dostosowujemy się do nowej rzeczywistości, wzmacniając naszą innowacyjność, wykorzystując nasze możliwości cyfrowe i działając szybko. – powiedział prezes Nestle, Mark Schneider.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Nestle w ciągu 3 ostatnich miesięcy, źródło: stooq.pl

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here