Naga Markets



Jutro debiut Answear. Doskonały okres dla e-handlu pomoże notowaniom? Już jutro na głównym parkiecie GPW swój debiut będzie miała spółka Answear, działająca w branży internetowego handlu odzieżą, przez niektórych w jakimś stopniu porównywana z Allegro. Poniżej opis jutrzejszego debiutanta.

Porównanie do Allegro raczej nie jest właściwe. Po za tym, że obie spółki działają w internecie, co jest ogromnym plusem w obecnych czasach, to jednak Allegro jest platformą zakupową oferująca niemal wszystko. Answear skupia się na odzieży i sam debiut będzie porównywalnie mniejszy.

Te artykuły również Cię zainteresują




Branża e-handlu powinna sprzyjać w debiucie

Answear oferuje ok. 90 tys. produktów ponad 350 światowych marek oraz marki własne. Spółka obecna jest w siedmiu krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie oraz na Węgrzech. Polska wciąż jest największym rynkiem, na którym działa spółka, ale aż 70% przychodu pochodzi z zagranicy.

Oglądaj na żywo relacja z debiutu Answear

„Jesteśmy przekonani, że to dobry moment, by wejść na giełdę. Zarówno biorąc pod uwagę rozwój naszej firmy, jak i obecne warunki rynkowe. Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże. Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów” – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Co do dotychczasowych wyników, warto podkreślić, że spółka jest cały czas w fazie szybkiego wzrostu. Z oficjalnych danych wynika, że ruch na stronie internetowej rośnie średnio o 37% w skali roku, liczba wizyt na stronie w 2019 r. wyniosła 116 mln, a w trzech kwartałach 2020 roku – 96 mln. W 2019 r. klienci złożyli 2 mln zamówień, a w pierwszych 9 miesiącach 2020 r. było już ich 1,7 mln, czyli więcej niż w całym 2018 r. (1,5 mln). Wzrasta też współczynnik konwersji i średnia wartość koszyka. Trzeba też podkreślić, że na tle swoich konkurentów, Answear pozytywnie wyróżnia się czasem dostawy zamówionego towaru.

Ambitne plany rozwoju

Na korzyść spółki powinna działać też cała branża, która w Polsce nadal rośnie. Spółka rośnie też dużo szybciej niż rynek. W ostatnich 3 lat – średnio o 46%. Na koniec ubiegłego roku przychody Answear wzrosły o 41% do 311 mln zł, a zysk netto wyniósł 11 mln zł. Pandemia jest wręcz prezentem dla tego typu firm i w 2020 roku wyniki będą jeszcze mocniejsze.

Podsumowując, czy warto kupić akcje w okolicach debiutu? Wydaje się, że firma jest dość popularna, mimo że nie jest wcale zbyt duża. Rozpoznawalność, branża internetowa, dobry okres pandemii ale też wzrostów na szerokim rynku, mogą sprawić, że debiut wypadnie dość okazale. Zazwyczaj duża redukcja w zapisach dobrze wróży, tu popyt był 6 razy  wyższy niż wartość całej oferty.

Podobnie jak było z Allegro, cena w IPO została ustalona dość wysoko bo na 36,50 zł za akcję. Taki kurs oznacza, że jeżeli założymy zysk netto za 2020 rok w wysokości około 11 mln zł, to wskaźnik C/Z (cena do zysku) sięgnie 58. To dużo jeżeli kierujemy się podręcznikową wiedzę. W praktyce, Allegro miało ten wskaźnik powyżej 100 w momencie wejścia na giełdę, a później C/Z jeszcze rosło.

Certyfikaty ING Turbo to notowane na GPW strukturyzowane produkty inwestycyjne, dzięki którym możesz korzystać ze wzrostów lub spadków cen akcji, indeksów, surowców, obligacji oraz kursów walut. Sprawdź materiały edukacyjne i dowiedz się jak inwestować w ING Turbo

Przeczytaj również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here