Naga Markets



Jean-Claude Juncker, przewodniczący KEPrezydent USA Donald Trump nie nałoży ceł na towary motoryzacyjne Unii Europejskiej w przyszłym tygodniu, powiedział niemieckiej gazecie Suddeutsche Zeitung przewodniczący Komisji Europejskiej, Jean-Claude Juncker. W ocenie wielu ekspertów taki ruch nie jest na rękę żadnej ze stron, a pełne wdrożenie art. 232 może nie być konieczne.


Napięcia transatlantyckie schodzą na boczny plan?

Trump będzie trochę wzburzony, ale nie będzie żadnych taryf samochodowych. On tego nie zrobi. Jestem w pełni poinformowany w tej sprawie – powiedział Juncker w wywiadzie opublikowanym w czwartek.

No deal w sprawie umowy handlowejDonald Trump wyznaczył sobie termin w połowie listopada na podjęcie decyzji o nałożeniu opłat na samochody i części samochodowe. UE zagroziła odwetem ceł na amerykańskie towary o wartości 39 miliardów dolarów, jeśli prezydent zrealizuje swoje groźby.

Komentarze Junckera są podobne do wypowiedzi sekretarza ds. handlu USA Wilbura Rossa, który powiedział w zeszłym tygodniu, że Trump nie będzie musiał narzucać taryf samochodowych po przeprowadzeniu „korzystnych rozmów” z producentami samochodów w UE.

Mamy nadzieję, że negocjacje, które prowadziliśmy z poszczególnymi firmami w sprawie ich planów inwestycji kapitałowych, przyniosą wystarczająco dużo owoców, a pełne wdrożenie art. 232 może nie być konieczne – powiedział Ross, odnosząc się do śledztwa na podstawie art. 232 prawa handlowego z 1962 r.

W ubiegłym roku Trump rozwścieczył europejskich liderów, ogłaszając cła na import stali i aluminium w wysokości odpowiednio 25% i 10% z całego świata, w tym z UE. To skłoniło blok do odwetu z taryfą 25% na 2,8 miliarda euro (3,1 miliarda dolarów) amerykańskich towarów, takich jak motocykle Harley-Davidson Inc., dżinsy Levi Strauss & Co. czy whisky bourbon.

Kurs euro do dolara europa kontynentTaryfy USA na europejskie samochody i części samochodowe oznaczałyby znaczną eskalację napięć transatlantyckich, ponieważ wartość eksportu motoryzacyjnego z UE na rynek amerykański jest około 10 razy większa niż łączna wartość eksportu stali i aluminium w tym bloku. W rezultacie europejskie cła odwetowe byłyby skierowane na większą część amerykańskiego eksportu do Europy.

Mina Andreeva, rzeczniczka Junckera, odmówiła w czwartek wieczorem sprecyzowania, skąd wie, jaka będzie decyzja Trumpa.

Prezydent i jego zespół są w stałym kontakcie z naszymi amerykańskimi odpowiednikami – tak jak powinno być – skomentowała Andreeva.

W środę wieczorem komisarz UE ds. handlu Cecilia Malmstrom oświadczył, że ​​zagrożenie ze strony amerykańskich ceł na europejskie towary motoryzacyjne utrzymuje się, a jednocześnie pozostaje optymistyczny, iż uda się go uniknąć.

Nie wiemy, co Amerykanie – ani amerykański prezydent – zdecydują w przyszłym tygodniu. Jednak wydaje nam się, że niewielu ludzi broni idei taryf w sektorze motoryzacyjnym – podsumował Malmstrom przed Komisją Parlamentarną w Brukseli.

Kurs euro kosztuje nieco ponad 1,10 USD

Notowania popularnej pary walutowej EURUSD spadają w piątek piątą sesję z rzędu i niewiele już brakuje do osiągnięcia okrągłego poziomu wsparcia 1,10. Jego przebicie powinno ponownie przywrócić presję sprzedających z celem na tegoroczny dołek 1,0880. Z drugiej strony dopiero trwały wzrost powyżej 1,12 dałby nadzieję na odwrócenie dotychczasowego trendu.

Kurs EURUSD w piątek na interwale dziennym źródło tradingview.com 8 11 19
Kurs EURUSD w piątek na interwale dziennym źródło tradingview.com


tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here