Naga Markets

Jakościowa i sprawna obsługa klienta Postaw na CRMWymagania klientów regularnie rosną. To fakt, z którym trudno się nie zgodzić. Każdy przedsiębiorca myślący poważnie o własnej pozycji na rynku, powinien zadbać o sprawną komunikację na linii biznes – klient.

Konkurencja jest duża a niezadowolony konsument może zmienić swoje preferencje i bardzo szybko utracić zaufanie do Twojej firmy. W czasach mediów społecznościowych i stron zbierających uwagi klientów, każda negatywna opinia może skutkować spadkiem zaufania do biznesu. Z drugiej strony pozytywny feedback wpływa na nas korzystnie i czyni działalność prokliencką w oczach kupujących.



Tak czy inaczej, jakość obsługi klientów to, tuż obok ceny, najważniejszy wyznacznik według którego oceniana jest dziś działalność biznesowa. Jak CRM pozwala usprawnić ten proces? Piszemy o tym!

Szybkość i wiedza w obsłudze klienta

Szybkość i sprawność działania oraz rozwinięte kompetencje i spora wiedza na temat problemu z jakim klient zgłasza się do nas. To dziś podstawy nowoczesnej i dobrej obsługi w biznesie.

Czas to pieniądz – zwłaszcza w sektorze handlowym. Legendarne powiedzenie ma zastosowanie, wtedy kiedy konsument oczekuje od nas rzetelnych informacji i załatwienia sprawy w mgnieniu oka. Osoba, z którą kontaktuje się dany konsultant, ma poczuć, że rozmawia z kompetentnym specjalistą, który wie jak zadziałać, co zrobić a czego nie.

Aby zapewnić efektywną współpracę z klientami, trzeba dysponować zintegrowaną bazą danych zawierającą dużą ilość informacji na temat kontrahentów a zwłaszcza ich wcześniejszej aktywności i preferencji. Taką wiedzę zapewnia solidna baza danych w CRM – pozwala płynnie i bezproblemowo zarządzać relacją z konsumentem, nawet jeśli jest ona obsługiwana przez różnych konsultantów.

Spójność danych – niezależnie od kanału kontaktu

Komunikacja za pośrednictwem jednego kanału to już przeszłość. Dziś warto skupić się na modelu kontaktu wielokanałowego, który oprócz obsługi telefonicznej daje możliwość skorzystania z chatu i oczywiście poczty e – mail. Taki rodzaj obsługi klienta jest dostosowany do nowoczesnych standardów relacji na linii kontrahent – biznes i wymaga dobrej organizacji. Tym bardziej, że ścieżki dotarcia, które inicjuje klient, mogą się zmieniać z kontaktu na kontakt.

Tak więc osoba, która poprzednio dzwoniła może nagle napisać i to w dokładnie takiej samej sprawie jak za pierwszym razem. Ale zamiast referować ponownie, chciałby od razu usłyszeć rozwiązanie, które sprawi, że sprawa nabierze tempa a osoba kompetentna zasugeruje odpowiednie wyjście. Tu także z pomocą przychodzi narzędzie CRM, zapewniając dostęp do wszelkich informacji w jednym miejscu, niezalenie od kanału z jakiego docierają.

Jakościowe moduły CRM w systemach ERP

Jakościowe narzędzia CRM udostępnia producent ERP – firma Streamsoft w swoich systemach Streamsoft Verto oraz Streamsoft Prestiż.

Moduł CRM pozwala na prowadzenie jednej spójnej bazy danych, która zawiera pełną wiedzę na temat wcześniejszych kontaktów klienta.

Taka rozbudowana baza kontrahentów zapewnia ciągłość i spójność konsumenckich doświadczeń oraz skraca czas oczekiwania na rozwiązanie zgłaszanych kwestii, ponieważ konsultant z dostępem do wiedzy o historii sprzedaży kontrahenta, wie jak przeprowadzić rozmowę bazując na zapisach w systemie ERP. Ponadto wszystkie zadania związane z obsługą klienta można kontrolować w przystępny sposób, nawet projekty z wieloma klientami realizowane przez różnych pracowników.

Z modułem CRM Streamsoft w przejrzysty sposób obsłużysz procesy posprzedażne. Przebieg reklamacji śledzisz uwzględniając takie wartości jak np. czas obsługi. Z kolei łatwość w ocenie satysfakcji klientów zapewnia opcja tworzenia ankiet konsumenckich. Warto również wspomnieć o możliwości obsługi programów lojalnościowych. Moduł pozwala na przygotowanie ofert dostosowanych do klientów, w zależności od historii zakupów.

Porządek także wewnątrz firmy!

Z modułem CRM sprawnie zaplanujesz organizację pracy w firmie. Lepsze wykorzystanie zasobów dzięki uporządkowaniu zadań to podstawy efektywnego workflow, w efekcie szybsza realizacja projektów. W module sprawnie przypiszesz do zdarzenia listę osób uczestniczących. Podobnie z wykorzystaniem CRM zarezerwujesz z wyprzedzeniem potrzebny do wykonania zadań zasób.

Artykuł partnera



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>

Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>

Conotoxia


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here