Naga Markets



Gorący okres promocji, wyprzedaży i darmowych wysyłek w Stanach Zjednoczonych właśnie przeminął i czas na podsumowanie wyników tegorocznych sprzedaży. Firmy mają się z czego cieszyć, ponieważ jak wskazują na razie jeszcze wstępne szacunki – “cyber-poniedziałek” mógł wygenerować nawet 9,2 miliarda dolarów, bijąc tym samym ubiegłoroczny rekord o blisko 17 procent. Wszystko dzięki lepszemu przygotowaniu największych gigantów sprzedaży? 


Cyber Monday przegobił Black Friday

Koniec listopada to dla amerykańskich sprzedawców i gigantów e-commerce bardzo gorący okres, w którym od dobrego przygotowania zależy duża część rocznych przychodów. To z powodu dwóch znanych na cały świat dni – “Black Friday” oraz “Cyber Monday”, kultywowanych już w wielu państwach, które wywodzą się z dnia po Święcie Dziękczynienia oraz pierwszego poniedziałku zaraz po święcie.

Szał na zakupy podsycany jest niejednokrotnie potężnymi wyprzedażami i obniżkami cen, rzędu 70% czy nawet 90%, dlatego są to dwa najbardziej aktywnie sprzedażowo okresy. W tym roku – jak wynika ze wstępnych szacunków firmy Adobe Analytics – padł nowy rekord “cybernetycznego poniedziałku” na poziomie 9,2 miliarda dolarów, co przekłada się na 16,9 procentowy wzrost sprzedaży.

Zobacz również: Starward Industries, ruszyły zapisy na akcje spółki

Łącznie, jak wynika z szacunków firmy analitycznej – przez cały weekend zakupowy wraz z poniedziałkiem mogło dojść nawet do łącznej sprzedaży na poziomie 72,1 mld dolarów. To wyznacza coraz to większy trend zakupowy w tym okresie.

Ze wstępnych danych wynika jednocześnie, że Black Friday przyniósł przychody na wysokości 7 miliardów dolarów, co oznacza, że w tym roku Cybernetyczny Poniedziałek okazał się najważniejszym dniem sprzedażowym.

Dobre przygotowanie gigantów sprzedaży?

Niektóre firmy, zachęcające konsumentów darmowymi wysyłkami oraz znacznymi promocjami czy wysprzedażami przygotowują się do tego weekendu ponad miesiąc czasu. To stawia nie tylko firmy sprzedażowe na nogi, ale również firmy wysyłkowe oraz kurierskie, które w tym okresie mają prawdziwy zawrót głowy.

Jak podaje prezes firmy konsultingowej Spieckerman Retail, Carol Spieckerman – firmy z roku na rok coraz lepiej przygotowują się na sprzedaże w tym okresie. Nie tylko pod względem promocji – ale również wzmacniając realizację zleceń – w tym płynność odbioru zakupionego towaru. Biorąc pod uwagę coraz to bardziej zyskującą na popularności akcję wyprzedażową – sklepy nie pozostają obojętne i dobrze przygotowują się na to wydarzenie, z roku na rok coraz wcześniej.

Może Cię zainteresować: Indeks WIG20 fatalnie zaczyna grudzień, GPW jednym z najsłabszych rynków w Europie

W europie również można zauważyć podobny trend jeśli chodzi o zapożyczony okres wielkich wyprzedaży – jednak promocji rodem z USA europejczycy mogą jeszcze długo nie zobaczyć. Mimo to jednak, okres ten i w europie zdaje się być z roku na rok coraz gorętszy patrząc na powstające strony informujące i skupiające w sobie największe wyprzedaże.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here