Naga Markets



Logo Inter CarsInter Cars odnotował 227,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 223,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Inter Cars odnotowało powiększony zysk wobec roku poprzedniego

Wynik EBITDA wyniósł 462,14 mln zł w 2019 r. wobec 392,57 mln zł rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują




Zysk operacyjny wyniósł 331,94 mln zł wobec 313,38 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 764,26 mln zł w 2019 r. wobec 7 943,25 mln zł rok wcześniej.

“W 2019 roku przychody Inter Cars były wyższe niż rok wcześniej. Wzrosły o 10,3% i wyniosły 8 764 261 tys. zł. Zysk netto za rok 2019 to 227 096 tys. zł – był wyższy w porównaniu do poprzedniego roku o 1,8%. O 13 zwiększyła się liczba filii i sieć dystrybucyjna Inter Cars na koniec 2019 roku liczyła 561 punktów sprzedaży w 17 krajach. W 2019 roku uruchomiliśmy również działalność w kolejnym kraju – Serbii” – napisał prezes Maciej Oleksowicz w liście do akcjonariuszy.

“Zapowiadana głośno powszechna elektromobilność oraz wprowadzanie całkiem nowych technologii w motoryzacji i wieszczony tym ich negatywny wpływ na dotychczas funkcjonujący rynek części zamiennych wydaje się cały czas być bardzo odległą przyszłością. Nie mniej jednak uważnie obserwujemy zmieniające się technologie oraz trendy rynkowe. W chwili obecnej nie spodziewamy się jednak, aby samochody elektryczne zaczęły nagle stanowić jakikolwiek znaczący udział w rynku (w krajach w których IC operuje) w ciągu najbliższych kilku lat i tym samym mogłoby to mieć negatywne konsekwencje dla dotychczasowej sprzedaży części. Wręcz przeciwnie, w najbliższych latach spodziewamy się dalszego wzrostu udziału sprzedaży produktów oferowanych przez Inter Cars do grupy niezależnych serwisów samochodowych” – czytamy dalej.

W jego ocenie, pozytywnym aspektem dla Inter Cars jest fakt, że branża w której działa spółka jest relatywnie bezpieczna i stabilna, a skutki globalnego kryzysu nie dotykają jej w sposób tak dramatyczny jak innych dziedzin gospodarki.

“W obecnej sytuacji pandemii koronawirusa dostrzegamy zmiany zachowań konsumentów, którzy zdecydowanie częściej zaczęli wykorzystywać własne samochody jako środki codziennego transportu, zamiast korzystania z komunikacji publicznej. Odczuwamy również zwiększoną migrację użytkowników samochodów z rynku OE do aftermarketu i spodziewamy się zwiększenia ilości klientów w niezależnych serwisach samochodowych. Spodziewamy się również daleko idących zmian na rynku i opuszczenia go przez mniejszych dystrybutorów szczególnie w segmentach sprzedaży części do pojazdów ciężarowych, opon oraz środków smarnych, głównie oleju” – podkreślił.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 154,98 mln zł wobec 228,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Inter Cars to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2004 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 8,76 mld zł w 2019 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here