Przedział cenowy w pierwszej ofercie publicznej (IPO) InPostu na giełdzie w Amsterdamie wynosi 14-16 euro, co prognozuje kapitalizację rynkową w przedziale 7-8 miliardów euro, podała w czwartek spółka w swoim prospekcie emisyjnym. Oferta ma obejmować 175 milionów akcji, które będą sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy, co stanowi 35% kapitału przedsiębiorstwa.
- Jak podkreślono, oferta może zwiększyć się do ponad 40% w przypadku dodatkowego przydziału przyznanego globalnemu koordynatorowi
- Oferta publiczna startuje 21 stycznia i trwa do 28 stycznia, a debiut na Euronext Amsterdam zaplanowany został na 29 stycznia
- Fundusze zarządzane przez Capital World, BlackRock oraz GIC zdecydowały się nabyć akcje spółki o łącznej wartości powyżej jednego miliarda euro
InPost zadebiutuje na giełdzie w Amsteramie 29 stycznia
InPost sprzedaje 175 mln istniejących akcji po 14 euro do 16 euro za sztukę, podała spółka w czwartkowym oświadczeniu. Sprzedaż akcji wyceniłaby spółkę, która nie pozyskuje żadnych środków w ramach oferty, na 7 mld euro do 8 mld euro.
Te artykuły również Cię zainteresują
Subemitenci zebrali wystarczający popyt inwestorów, aby pokryć całą ofertę w pełnym zakresie cenowym wkrótce po otwarciu księgi zamówień IPO. Debiut pokazuje, że spółki z pogranicza e-commerce i technologii są gorącym kąskiem dla inwestorów w czasie pandemii – powiedział Rafał Janczyk, zarządzający funduszami w Aviva Investors TFI SA.
Polska spółka dołącza do innych beneficjentów boomu na zamawianie zakupów do domu, którzy chcą wejść na giełdę. W ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii i Polsce zadebiutowały sklepy internetowe THG Holdings Plc i Allegro.eu SA, a w ubiegłym tygodniu plany wejścia na giełdę w Londynie ogłosiła firma oferująca wirtualne kartki z życzeniami Moonpig Group Plc.
InPost uzyskał 26,2% swoich przychodów z Allegro, a dodatkowe 20,7% od kupców sprzedających towary na tej platformie, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r., jak wynika z prospektu emisyjnego opublikowanego na stronie internetowej. W dokumencie napisano również, że “znaczący udział” przychodów z Allegro jest kluczowym ryzykiem dla spółki.
– Byliśmy ogromnie zachęceni silną reakcją na ogłoszenie rozpoczęcia naszej proponowanej oferty od potencjalnych inwestorów z całego świata, którzy podzielają naszą wizję, aby InPost stał się wiodącym europejskim zautomatyzowanym rozwiązaniem out-of-home dla e-commerce. Od 2017 roku InPost szybko się rozwija, korzystając z efektu koła zamachowego napędzającego przyspieszony wzrost adopcji naszych APM przez konsumentów i sprzedawców – komentował Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Akcjonariuszami sprzedającymi są Advent International, Templeton Strategic Emerging Markets Fund oraz Fundusz PZU. Oferta ma trwać do 28 stycznia, a notowania na Euronext Amsterdam mają rozpocząć się następnego dnia.
InPost pozyskał już 1,03 mld euro inwestycji od Blackrock Inc, Capital World Investors i singapurskiego funduszu GIC, jak podano w komunikacie. Emitenci i ich doradcy, aby zminimalizować ryzyko, coraz częściej składają zamówienia na akcje przed wprowadzeniem IPO na rynek.
Łącznie z opcją dodatkowego przydziału w wysokości aż 26 mln akcji, całkowita wielkość oferty wynosi 201 mln akcji. Jeśli opcja zostanie wykonana w całości, w obrocie znajdzie się około 40,25% akcji InPostu.
Citigroup Inc., Goldman Sachs Group Inc. oraz JPMorgan Chase & Co. są współkoordynatorami globalnymi. ABN Amro Bank NV, Barclays Bank Plc, BNP Paribas SA i Jefferies International Ltd. są współprowadzącymi księgę popytu.
Autor poleca również:
- DM BDM: podwyższona cena docelowa akcji Dino. Spółka spada do zakresu 259,4 zł
- Oferta publ. do 175 mln akcji InPostu rusza dziś, przedział cenowy: 14-16 euro
- Asbis z rekordowymi miesięcznymi przychodami w grudniu 2020 roku