Naga Markets



Inditex zainwestuje 2,7 miliarda euro w zwiększenie swojego udziału w rynkuInditex planuje zainwestować 2,7 miliarda euro w rozwój działalności e-commerce sieci takich jak Zara i Bershka oraz powiększyć ich powierzchnię sklepową, aby zyskać przewagę nad rywalami, ponieważ pandemia napędza przemysł odzieżowo-detaliczny.

  • Do 2022 roku 25% obrotów spółki ma pochodzić ze sprzedaży internetowej. 
  • Inditex przeznaczy miliard dolarów na rozwój sklepów internetowych swoich marek.
  • Sprzedaż w miejscach, gdzie otwarto już sklepy, spadła o 16%.

Hiszpański gigant umacnia swoja pozycję na rynku

Hiszpański detalista zamierza uzyskać udział sprzedaży w sieci na poziomie ponad 25% do 2022 r., po tym jak sprzedaż online przyczynił się do złagodzenia 44% spadku sprzedaży w pierwszym kwartale. Inditex opóźnił wypłatę specjalnej bonusowej dywidendy po odnotowaniu pierwszej kwartalnej straty od momentu rozpoczęcia upubliczniania sowich wyników dwadzieścia lat temu.

Mamy całkowite zaufanie do naszego modelu biznesowego i długoterminowych perspektyw. – powiedział prezes Inditex, Pablo Isla.

Dwa miesiące po tym, jak zamknięto prawie 90% sklepów należących do Inditexu, firma już zastanawia się, w jaki sposób może prześcignąć rywali i zwiększyć swój udział w rynku w czasach nowej normalności.

Część starań obejmuje przeznaczenie miliarda euro na inwestycje online oraz 1,7 miliarda euro na rozbudowę sklepów w ciągu najbliższych trzech lat.

Zobacz również: Epidemia Covid-19 zmniejszyła popyt na pracowników

Zakupy przez internet były kołem ratunkowym dla detalistów. W Inditexie e-commerce wzrósł w pierwszym kwartale o 50%, ponieważ w kwietniu zamknięto około 6000 z ponad 7000 sklepów. W ubiegłym roku spółka uzyskała 14% łącznych przychodów ze źródeł internetowych.

W ciągu 6 miesięcy cena akcji Inditex spadła o 12,4%

Inditex wziął na siebie obciążenie w wysokości 308 milionów euro związane z amortyzacją nierentownych sklepów, co zwiększyło stratę w pierwszym kwartale.

Większość ograniczeń i zakazów na kluczowych dla właściciela marki Zara rynkach, takich jak Hiszpania i Włochy, miała miejsce w kwietniu. Ponad trzy czwarte jej sklepów jest obecnie otwartych po złagodzeniu przepisów. Na rynkach, które zostały w pełni otwarte, sprzedaż spadła o 16% w pierwszych dniach czerwca.

Isla powiedział, że oczekuje, iż większość kluczowych rynków zostanie odmrożonych do końca tego miesiąca. Wszystkie sklepy w Hiszpanii zostały ponownie otwarte w tym tygodniu.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Inditex w ciągu ostatnich 6 miesięcy, źródło: tradingview.com

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here