Naga Markets



imsIMS wypracował 482 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, i 2,24 mln zł zysku EBITDA w II kw. 2020 r., podała spółka, prezentując szacunkowe dane.

IMS wypracował 482 tys. zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2020 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,51 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 14,41 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 770 tys. zł wobec  2,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 2,24 mln zł, wobec 4,09 mln zł rok wcześniej, podano w komunikacie.

Te artykuły również Cię zainteresują




W okresie I-II kw. 2020 r. spółka miała wstępnie 1,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,85 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16,92 mln zł w porównaniu z  27,87 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 5,02 mln zł wobec 7,58 mln zł rok wcześniej.

“Wpływ na wyniki finansowe osiągnięte w II kwartale 2020 r. i całym I półroczu br. miała sytuacja związana z pandemią koronawirusa. W obliczu tej niestandardowej, nadzwyczajnej sytuacji gospodarczej, w kluczowym segmencie działalności grupa IMS zdołała powiększyć liczbę lokalizacji abonamentowych (plus 280 lokalizacji przez pierwszych 7 miesięcy 2020 roku w porównaniu do stanu na dzień 31.12.2019). W opinii zarządu emitenta, jest to dobry prognostyk na przyszłość, dotyczący odbudowy przychodów i zysków grupy” – czytamy w komunikacie.

W ocenie spółki, najbardziej dotkniętymi spadkami segmentami sprzedażowymi był segment eventowy, a także usługi reklamowe audio i wideo. Sprzedaż usług reklamowych z miesiąca na miesiąc (licząc od kwietnia br.) jest coraz wyższa. W przypadku bardzo słabo rokującego segmentu eventowego, IMS podjął decyzję i dokonał jego sprzedaży (strata na działalności zaniechanej w I półroczu br. wyniosła 180 tys. zł).

“Sytuacja płynnościowa i finansowa całej grupy kapitałowej jest bardzo dobra. Stąd m.in. rekomendacja zarządu emitenta dotycząca wypłaty dywidendy za 2019 rok w wysokości 1 554 954,3 zł, tj. 0,05 zł/akcję” – podsumowano w materiale.

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here