CMC Markets

Portal ICORating opublikował właśnie raport Q2 research (pełna wersja angielska dostępna jest pod tym linkiem), oceniający całościowo obszar ICO za II kw. 2018 roku. Projekty pozyskujące finansowanie w tym trybie we wskazanym okresie zebrały ogółem ponad 8,3 mld USD, w porównaniu z 3,3 mld USD za I kw. 2018. Wzrost będzie mniej imponujący, jeśli pominie się środki zebrane przez EOS (aż 4,2 mld USD) – tak się złożyło, że proces crowdsale dla tego projektu oficjalnie zakończył się w ramach II kw. 2018.


Jednym z najważniejszych wniosków zawartych w raporcie jest duża rozbieżność pomiędzy większymi projektami, które odniosły sukces, a licznymi pomniejszymi przedsięwzięciami – większość z nich nie osiągnęła zakładanego poziomu finansowania (55%). Aż połowa ICO uruchomionych w II kw. 2018 roku pozyskała mniej niż 100 tys. USD.

Zobacz również: Licencje ICO coraz bardziej popularne

Kwota finansowania ICO ogółem II kw. 2018, źródło: www.icorating.com

Co ciekawe, raport wymienia główny powód takiego stanu rzeczy. W przypadku 57% ICO (spośród wcześniej wymienionych 55%), przyczyna leży już na etapie pomysłu. Dla inwestorów coraz ważniejszym kryterium wchodzenia w daną inwestycję jest to, czy projekt oferuje konkretny produkt, taki jak na przykład aplikacja mobilna lub komputerowa. Odzwierciedla to także fakt, iż 58% spośród wskazanych wcześniej 57% ICO zebrało mniej niż 500 tys. USD.

Liczba ICO, które zakończyły się niepowodzeniem, z rozbiciem na etapy rozwoju, II kw. 2018, źródło: www.icorating.com

Już teraz skorzystaj z serii darmowych materiałów edukacyjnych i dołącz do Strefy eLearn portalu Comparic.pl!

W rozbiciu na poszczególne sektory, tradycyjnie dominowały projekty oferujące usługi finansowe oraz rozwiązania z zakresu infrastruktury blockchainowej (część projektów można zaliczyć do obu kategorii). Daje to wgląd w motywy stojące za decyzjami inwestorów – jak najszybsze uzyskanie jak największych zwrotów z inwestycji. Natomiast nowym zjawiskiem jest zdecydowany wzrost udziału projektów z branży gier online oraz technologii wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality – VR). Było ich aż dwa razy więcej niż w poprzednim kwartale.

Jednym z zauważalnych trendów jest także wzrost udziału tokenów, których dystrybucja odbywa się w ramach plasowania prywatnego lub przedsprzedaży, w odróżnieniu do klasycznego alokowania w drodze publicznego ICO (crowdsale). Raport potwierdza także, iż nadal poważnym wyzwaniem dla większości ICO jest wejście na giełdę kryptowalut – udało się to zaledwie w przypadku 7% projektów, zaś średni czas oczekiwania na wprowadzenie tokenów do obrotu wydłużył się o 6 dni. Mediana zwrotu w ujęciu zbiorczym za okres będący przedmiotem analizy wykazała wartość -55,38%.


Interesujesz się kryptowalutami? Już teraz dołącz do grupy na Facebooku prowadzonej przez portal Comparic.pl. Bądź na bieżąco z informacjami ze świata kryptowalut, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz!.

Najogólniejszy wniosek, jako można wysnuć na podstawie raportu jest taki, iż z jednej strony część projektów, zwłaszcza tych większych, osiąga sukces, zaś wiele ICO napotyka na trudności, i to nie w fazie beta czy alfa, lecz już na etapie koncepcji. Spostrzeżenia zawarte w  raporcie Q2 research są zbieżne z podobnymi badaniami przeprowadzonymi m.in. przez KPMG oraz Autonomous NEXT.

Zobacz również: Kręta droga ICO na giełdy kryptowalut

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

STO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here