Naga Markets



25 kwietnia bieżącego roku jedna z najstarszych amerykańskich firm informatycznych świadczących usługi konsultingowe i hostingowe — IBM poinformowała o tym, że rozpocznie współpracę z chińskim liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii — Lenovo w zakresie badań procesów poznawczych. Do realizacji owego celu, przedsiębiorstwa wykorzystają także potencjał technologii blockchain.

Zgodnie z komunikatem prasowym wydanym przez IBM, plan ten ma zostać wdrożony aż w 200 krajach na całym świecie. Należy dodać, iż oba przedsiębiorstwa korelują ze sobą w różnego rodzaju działaniach już od 2005 roku.

Te artykuły również Cię zainteresują




Minimalizacja kosztów

Z uwagi na to, że wymogi dotyczące obsługi klientów nieustannie wzrastają, firmy wprowadzają coraz to nowsze rozwiązania, by im sprostać. Obecnie duża część konsumentów ocenia dane przedsiębiorstwo po jakości przeprowadzonych rozmów telefonicznych. Klient chciałby, aby firma była w stanie udzielić mu niezbędnych informacji 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Mało tego zaczyna to być niejako standardem. Wiele przedsiębiorstw nie jest w stanie poradzić sobie z owym wyzwaniem, chociażby ze względu na to, iż taka obsługa wiąże się z dodatkowymi kosztami. Wymaga to nie tylko wkładu finansowego, ale również fizycznego (mowa tutaj o pracownikach, którzy musieliby objąć zmiany nocne).

W jaki sposób firma Lenovo wraz z IBM rozwiąże ów problem? Aby zapewnić jak najwyższy standard obsługi klienta, przy uwzględnieniu kluczowych aspektów takich jak: szybkość odpowiedzi i dostępność konsultantów, przedsiębiorstwa wprowadzą sztuczną inteligencję. Wirtualny asystent będzie wyposażony w funkcję rozpoznawania kontekstów języka naturalnego, tak by móc spersonalizować daną rozmowę. W związku z tym będzie on w stanie szybko rozwiązać problemy klientów, zadając im odpowiednie pytania oraz udzielając niezbędnych porad. Oczywiście otrzyma również dostęp do wszystkich kluczowych informacji związanych z osobą znajdującą się po drugiej stronie słuchawki. Dane te mają posłużyć, jako podstawa do ukierunkowania rozmowy. W ten sposób firma Lenovo zyska zarówno szybką, jak i proaktywną obsługę klientów.

Co w związku z minimalizacją kosztów? Otóż IBM przeprowadziło badania, w wyniku których stwierdziło, że rocznie na 265 miliardów zgłoszeń do działów obsługi klienta wydawany jest aż 1 bilion dolarów, z czego połowa problemów z jakimi zgłaszają się konsumenci pozostaje bez odpowiedzi lub nierozwiązana. Dane zwarte w raporcie pokazały, że firmy tracą ponad 75 miliardów dolarów rocznie poprzez nieumiejętną obsługę swoich klientów. Strategią IBM oraz Lenovo jest podniesienie standardu związanego z call center, oraz minimalizacja przedstawionych powyżej kosztów.

Zarys planu działania

Usługi dostarczane przez IBM mają za zadanie zwiększyć zadowolenie użytkowników końcowych należących do firmy Lenovo. Wszystko to dzięki zintegrowaniu zarówno wydajności rozwiązań serwisów obsługi klienta przynależących do IBM (CEC), globalnego zasięgu, jak i usług logistycznych na obszarze całego świata. Jaką rolę odegra w owym przedsięwzięciu technologia blockchain? Otóż stanie się ona kluczowym elementem przy tworzeniu przejrzystego, a zarazem bezpiecznego środowiska służącego do monitorowania oraz przetwarzania zakupu i dystrybucji sprzętów, oraz oprogramowań dla centrów danych firmy Lenovo. Wirtualny asystent zapewni wsparcie techniczne, wykorzystując historię preferencji klientów. Do analizy danych i trendów wykorzystany zostanie portal Client Insight.

„Dane mogą mieć bezprecedensowy wpływ na przedsiębiorstwo, a sztuczna inteligencja może przenieść obsługę klienta na zupełnie nowy poziom personalizacji […] Ta globalna współpraca z Lenovo jeszcze bardziej wzmacnia nasze długotrwałe relacje i pomoże wzmocnić oddziały techniczne w każdym zakątku globu, aby pomóc w zapewnieniu doskonałości usług przy użyciu mocy blockchaina i cognitive computing (CC, nowa technologiczna jakość, połączenie między człowiekiem a obsługiwaną przez niego maszyną)”   oznajmia Vivek Mahajan, dyrektor generalny działu wsparcia i usług technologicznych firmy IBM.

Karolina Kropopek / Tokeneo



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here