Naga Markets



Heineken i McDonald’s cierpią przez koronawirusa. Lockdown zmniejsza sprzedażKryzys gospodarczy zapoczątkowany przez pandemię koronawirusa oraz „lockdown” w wielu państwach na świecie spowodował, że zarówno Heineken, jak i McDonald’s obniżyły swoje prognozy sprzedażowe dla 2020 r. Jak się okazało, siedzenie na kwarantannie wcale nie zwiększa sprzedaży piwa oraz hamburgerów.

  • Heineken odnotował spadek sprzedaży piwa w pierwszym kwartale, w całym 2020 roku spodziewa się kontynuacji trendu
  • McDonald’s podał gorsze od oczekiwanych dane sprzedażowe i obniżył całoroczną prognozę
  • Zamknięcia pubów i restauracji na całym świecie oraz ograniczenie zgromadzeń wdrażane przez wiele państw w związku z chęcią powstrzymania epidemii koronawirusa negatywnie odbija się na danych sprzedażowych

Heineken traci przez koronawirusa. Sprzedaż piwa spadła o 2%

Chociaż dla każdego piwosza obecny „lockdown” to szansa na delektowanie się swoim ulubionym, złocistym trunkiem, to dane opublikowane przez Heinekena pokazują, że koronawirus nie wpłynął korzystnie na sprzedaż piwa. Z  danych spółki wynika, że w pierwszym kwartale wyniki sprzedażowe pogorszyły się o 2%, a wraz z segmentem cydrów i napojów bezalkoholowych o 4%.

Negatywny wpływ koronawirusa będzie jeszcze bardziej widoczny w drugim kwartale – komentowała spółka w oświadczeniu.

Wywodząca się z Danii spółka nie ma na razie zamiaru optymalizować zatrudnienia oraz chce utrzymać terminy spłat swoich dostawców zgodnie z wcześniej podpisanymi umowami. Zapewnić ma to między innymi silny bilans finansowy oraz emisja obligacji korporacyjnych, z których instytucja pozyskała dodatkowe 1,4 miliarda euro.

Więcej szczegółów zostanie przedstawionych 22 kwietnia, jednak spółka zastrzega, że jeżeli nie pojawią się perspektywy zakończenia epidemii Covid-19, może całkowicie wstrzymać publikację swoich aktualizacji handlowych. W trakcie środowej sesji akcji Heinekena na giełdzie w Amsterdamie tracą ponad 2% i poruszają się w okolicach 72 euro za akcję, przy najniższych poziomach od 2017 roku.

McDonald’s również nie ma powodów do zadowolenia. Hamburgery nie sprzedają się podczas kwarantanny

Creative Commons. Autor: Keoni Cabral

Jedna z najpopularniejszych w Polsce zachodnich sieci fast-food, McDonald’s, opublikowała w środę kwartalne wyniki sprzedażowe, które okazały się gorsze od oczekiwań. W obliczu koronawirusa oraz „lockdownów” w różnych częściach świata, restauracja była zmuszona zamknąć swoje fizyczne lokale i przestawić się głównie na tryb dowozu lub wydawanie jedzenia na wynos.

Największa sieć serwująca hamburgery na świecie raportowała w pierwszym kwartale spadek sprzedaży o 3,4%. W samym tylko marcu globalna sprzedaż osuwała się 22,2%, gdy niemal 14 tysięcy lokali w samych Stanach Zjednoczonych zostało zamknięte.

To sytuacja bez precedensu, która zmienia świat, w którym żyjemy. Po tym wszystkim będziemy musieli dostosować się do nowych warunków – komentował Chris Kempczinski, prezes McDonald’s.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułAktywa EBC, FED i BoJ wynoszą 14 trylionów dolarów (USD)
Następny artykułEUR/USD poniżej 1,09. Winny brak porozumienia eurogrupy?
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here