Naga Markets



Happy Energy S.A., wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań instalacji fotowoltaicznych oraz instalacji grzewczych w południowo-wschodniej Polsce, zamierza w przyszłym roku zadebiutować na rynku NewConnect. Spółka ma za sobą rekordowy rok, w którym przychody rosły z miesiąca na miesiąc.

  • W ubiegłym roku Happy Energy wypracowała 1,6 mln zł zysku netto.
  • Spółka rozwija swoją działalność biznesową poprzez poszerzenie portfolio produktowego i dotarcie do nowych klientów m.in. przy użyciu platformy fotowoltaicznej b2b.

Happy Energy to firma z polskim kapitałem zajmująca się systemami fotowoltaicznymi oraz instalacjami grzewczymi. Spółka jest wyspecjalizowana w instalacjach fotowoltaicznych o mocy do 50 kW, a także w pompach ciepła, kotłach gazowych oraz elektrycznych. Happy Energy realizuje kompleksowe rozwiązania dla osób indywidualnych, rolników, przedsiębiorstw i instytucji publicznych.

Te artykuły również Cię zainteresują




Klient końcowy otrzymuje kompleksowe rozwiązania w zakresie projektowania, finansowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych i instalacji grzewczych “pod klucz”, dzięki czemu Happy Energy cieszy się wielkim zaufaniem i zadowoleniem odbiorcy końcowego. Obecnie Spółka działa głównie na obszarze centralnej, południowo-wschodniej oraz południowo-zachodniej Polski, jednak cały czas rozwija swoją markę w pozostałych regionach.

– Paradoksalnie, pomimo pandemii, ubiegły rok był dla nas bardzo dobry. Zrealizowaliśmy dużą ilość intratnych zleceń. Zaznaczyć należy, że od początku naszej działalności zrealizowaliśmy już niemal tysiąc projektów o łącznej mocy prawie 4 tysięcy kWp. To był bardzo pracowity rok, który zakończyliśmy z 1,6 mln zł zysku netto. W tym roku chcemy znacząco poprawić ten wynik. Mamy sprawdzone rozwiązania, które staramy się wdrażać, aby osiągnąć wyznaczone cele. Zaletą jest mój młody wiek, który charakteryzuje się ogromną ambicją oraz pełnym zaangażowaniem z mojej strony, przez co z pewnością wyznaczone cele zostaną osiągnięte.

Sprzyja nam rosnąca świadomość ludzi w aspekcie korzyści, jakie wiążą się z posiadaniem własnej instalacji fotowoltaicznej w połączeniu z pompą ciepła i jak coraz ważniejszy w świadomości ludzi staje się aspekt wykonania domu samowystarczalnego energetycznie, a także wybór technologii, która sprzyja środowisku. Pierwsze dwa miesiące bieżącego roku były bardzo dobre dla Happy Energy, odnotowaliśmy 3-krotny wzrost przychodów względem wyników z roku ubiegłego, a jest to dopiero początek wzrostów. Ten rok może być dla nas rekordowy– mówi Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy SA.

Rosnące zapotrzebowanie na instalacje fotowoltaiczne oraz ekologiczne źródła ogrzewania idzie w parze z rosnącymi wymaganiami klientów. Spółka posiada duże doświadczenie, dzięki któremu potrafi spełnić wszelkie oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o instalacje domowe, instalacje dla gospodarstw rolnych, jak i dla biznesu. Happy Energy posiada w swojej ofercie produkty o najwyższej jakości czołowych producentów. Spółka stale rozwija swoje portfolio produktowe.

– Dywersyfikujemy działalność poprzez wejście w sprzedaż i montaż pomp ciepła, kotłów gazowych oraz kotłów elektrycznych. Docelowym założeniem jest to, aby nasz biznes opierał się na pięciu filarach. Oprócz wcześniej wskazanych, będzie to również platforma fotowoltaiczna b2b. Z ideą tą wiążemy bardzo duże nadzieje, gdyż umożliwi nam ona umocnienie naszej pozycji na rynku oraz dotarcie do nowych klientów  – powiedział Albert Durda.

Sprzyjający trend i moda na instalacje fotowoltaiczne oraz ekologiczne instalacje grzewcze sprawia, że firmy działające w tej branży wymagają dodatkowych środków na inwestycje i rozwój. W celu sprostania rosnącemu zapotrzebowania na rynku, Happy Energy rozważa dalszy rozwój biznesu przez giełdę. W optymistycznym wariancie Happy Energy będzie notowana na rynku NewConnect już na początku przyszłego roku.

– Naturalnie kolejnym krokiem będzie dostosowanie spółki do standardów podmiotów publicznych, a następnie ubieganie się o dołączenie do grona spółek giełdowych rynku NewConnect. Rozwój przez giełdę uważam, za optymalny i najbardziej efektywny dla Happy Energy. Jeśli wszelkie formalne procesy przejdziemy bez większych turbulencji, to już w pierwszym półroczu 2022 r. będziemy notowani na NewConnect. – zakończył Albert Durda.

Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi i ekologicznymi źródłami ogrzewania w Polsce rozwija się w tempie skokowym. Według danych Agencji Rynku Energii moc zainstalowana fotowoltaiki w Polsce w grudniu 2020 r. wyniosła ponad 3,9 GW. Oznacza to wzrost o 259 proc. w stosunku do grudnia 2019 r. Natomiast przez cały grudzień 2020 r. moc instalacji fotowoltaicznych zwiększyła się o 256 MW. Jednocześnie Agencja poinformowała, że 22 lutego 2021 r. padł rekord produkcji energii elektrycznej w instalacjach fotowoltaicznych. Przez cały dzień źródła fotowoltaiczne wyprodukowały 11,5 GWh energii elektrycznej. Z kolei według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa, dotychczas dysponująca mniejszą skalą wobec inwestycji prosumenckich.

Strategia KE podkreśla, iż w UE do 2030 roku udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym wzrośnie do 40%, a do 2050 roku 50-70%. Ponadto wskazuje na równie istotny potencjał dużych pomp ciepła w budownictwie komercyjnym – w którym udział w 2030 osiągnie 65%, a do 2050 nawet 80%, ponadto wskazuje na duży potencjał zastosowania w sieciach ciepłowniczych i przemyśle.  W opublikowanym niedawno raporcie PORT PC wskazano, iż w Polsce również będzie kontynuowany trwający od kilka lat wzrost.

Obecnie wynosi on niecałe 3% wszystkich budynków jednorodzinnych, a do 2030 roku wzrośnie do poziomu 23% w wariancie optymistycznym. Przy zapewnieniu optymalnych warunków wsparcia sprzedaży i rozwoju technologii, liczba pracujących pomp ciepła zarówno w nowych, jak i w istniejących budynkach jednorodzinnych w Polsce w 2030 roku może przekroczyć 2 mln sztuk. Największe, wzrosty sprzedaży pomp ciepła w 2020 r. osiągnięto w segmencie pomp ciepła typu powietrze/woda, gdzie sprzedano 42 tys. sztuk, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w stosunku do  2019 r. W roku 2020 sprzedano ok. 56,5 tys. pomp ciepła łącznie z pompami ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here