Haitong Bank w raporcie z 4 października podnosi rekomendację dla LPP do KUPUJ ze SPRZEDAJ oraz cenę docelową akcji z 6,030 PLN do 10,183 PLN. Jest to wynikiem podwyższenia prognozy EBITDA na lata 2018/19/20 odpowiednio o 39/44/60 proc.
Analitycy Haitong Bank nie docenili potencjału LPP jeżeli chodzi o odwrócenie trendów sprzedażowych (sprzedaż porównywalna i e-commerce), jak i marży brutto (oczekiwana na poziomie 54,5 proc. wobec 53,5 proc. wcześniej). Po wewnętrznej restrukturyzacji, którą przeprowadzono w ciągu ostatnich trzech lat, LPP wydaje się być dużo silniejsze i bardziej odporne na potencjalne zawirowania. Po pierwsze, poprawa jakości kolekcji sprzyja lepszym wynikom, zarówno w tradycyjnych sklepach (sprzedaż porównywalna), jak i w kanałach e-commerce.
Po drugie, renegocjacja czynszów i inwestycje w technologię i logistykę prowadzą do optymalizacji kosztów powierzchni sklepowych i zapasów w przeliczeniu na metr kwadratowy. Po trzecie, optymalizacja kapitału obrotowego uwolniła 0,5 mld PLN w gotówce, dzięki czemu LPP posiada środki pieniężne netto. Celem firmy jest zwiększenie średniej powierzchni sklepów. Analitycy dostrzegają potencjał dla wzrostu organicznego w istniejących lokalizacjach na poziomie około 700 tysięcy metrów kwadratowych w ciągu najbliższych pięciu lat, stąd też LPP pozostaje spółką wzrostową organicznie.
LPP oczekuje, że w 2018 r. e-commerce wygeneruje ponad 9 proc. łącznych przychodów (podobnie do prognoz analityków Haitong Bank) i 20 proc. łącznych przychodów w 2021 r. (wobec 18 proc. oczekiwanych przez analityków). By to osiągnąć, LPP planuje w pierwszym półroczu 2019 r. uruchomić sklepy internetowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Wprowadzenie finansowania łańcucha dostaw w widoczny sposób podniosło kapitał obrotowy i uwolniło zasoby gotówki.
Celem LPP jest zrównanie poziomu zapasów ze zobowiązaniami, co zdaniem analityków powinno nastąpić w 2019 r. W wynikach za drugi kwartał 2018 r. LPP wykazało 9-proc. spadek zapasów na metr kwadratowy, do 1,458 PLN z 1,606 PLN w drugim kwartale 2017 r. Udało się to dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedażowym (widocznym w sprzedaży porównywalnej), ale również za sprawą korzystniejszego kursu walutowego dla kolekcji wiosna/lato 2018 (USD osłabił się wobec PLN) w porównaniu do kursu wykorzystywanego przy zakupie kolekcji wiosna/lato 2017. Zdaniem analityków Haitong Bank LPP zrobiło wiele, by zoptymalizować swój bilans i w ich opinii pole do dalszej poprawy pozostaje niewielkie.
Zapowiada się udany okres spółki w najbliższych latach, co mnie nie dziwi. Już od jakiegoś czasu wierzyłem, że firma będzie się bardzo dobrze rozwijać.
Bardzo dobra informacja. Po ostatnich wynikach nie mogło być inaczej. Czekam na ruch naszych inwestorów.