Naga Markets

Haitong Bank podtrzymuje rekomendację KUPUJ dla LiveChat i podnosi cenę docelową do 136,3 PLNLiveChat poinformowało, że nowe wyższe ceny wprowadzone miesiąc temu dla nowych klientów zostaną teraz wdrożone dla całej bazy klientów. Spółka uzasadnia, że jest to pierwsza podwyżka cen od 9 lat, podczas których LiveChat wyraźnie zwiększyło funkcjonalności produktów i wprowadziło około 40 nowych funkcji/dodatków. Dodatkowo, inflacja i rosnące koszty (zwłaszcza wynagrodzenia) są również ważnymi czynnikami stojącymi za podwyżką cen.

LiveChat wdraża zmiany dla swoich klientów

Dotychczasowi klienci mają możliwość pozostania przy starych cenach, ale muszą przedłużyć umowę i płacić roczny abonament. Jednak po 12 miesiącach i tak będą musieli zapłacić około 25 proc. więcej, bez względu na to, czy będzie to plan miesięczny czy roczny. Klienci korporacyjni, jak zawsze będą mogli negocjować warunki, jednak według LiveChat stanowią oni kilka procent całej bazy klientów. Wprowadzenie nowych, wyższych cen dla całej bazy klientów jest ważnym krokiem – powinno mieć widoczny i natychmiastowy wpływ na ARPU i MRR spółki.





Pierwszym przykładem potencjalnej skali tego wpływu może być początkowe ARPU dla LiveChat i ChatBot, które skokowo wzrosło we wrześniu 2022 (pierwszy miesiąc z nowymi cenami dla nowych klientów). LiveChat wygenerowało w 2Q22/23 około 73 mln PLN przychodów (lub 290 mln PLN w ujęciu zanalizowanym). Wzrost cen o ok. 25 proc. oznacza, że spółka może zwiększyć przychody o ok. 70 mln PLN bez ponoszenia kosztów (przy założeniu porównywalnego kursu USD/PLN).

Bardzo możliwe jednak, że nie wszyscy klienci zaakceptują wyższe ceny i w kolejnych kwartałach może utrzymywać się wyższy wskaźnik rezygnacji lub niższe przyrosty netto klientów (obecnie oczekujemy -0,5 tys. przyłączeń netto w 3-4Q22/23). Spadek przyłączeń netto może być również wynikiem pogarszającej się sytuacji gospodarczej. Biorąc to wszystko pod uwagę, uważamy, że słabsze przyrosty netto zostaną wyraźnie skompensowane przez wyższe ARPU i dlatego podnosimy prognozę EBITDA na 1YF/2YF/3YF o odpowiednio 9 proc./17 proc./7 proc..

Zwracamy również uwagę, że im więcej klientów przejdzie na plany roczne (w celu utrzymania starych cen), tym więcej gotówki LiveChat powinno zgromadzić w 3Q22/23 (z tytułu rocznych płatności z góry). Generowanie gotówki w USD w sytuacji, gdy kurs USD/PLN jest bliski historycznego maksimum, również może być korzystne dla spółki.  Utrzymujemy rekomendację KUPUJ dla LiveChat i podnosimy cenę docelową akcji do 136,3 PLN.

Nowy, wyższy cennik ma być wprowadzony dla całej bazy klientów

LiveChat podniosło ceny swojego flagowego produktu LiveChat. Najpopularniejszy plan –  Business – kosztuje teraz 59 USD vs 50 USD wcześniej. Plan Team kosztuje teraz 41 USD, vs 33 USD poprzednio, a plan Starter 20 USD vs 16 USD poprzednio. Spółka podniosła również ceny planów ChatBot Starter i Team o ok. 13-30 proc.. W lipcu 2022 LiveChat podniosło już ceny dla nowych klientów produktu HelpDesk do 34 USD vs 24 USD dotychczas oraz Knowledgebase. W sierpniu nowe ceny dotyczyły nowo pozyskanych klientów, w 4Q spółka planuje wprowadzić nowe, wyższe ceny dla całej bazy klientów.

Wstępne wyniki za 2Q22/23

Według LiveChat, wstępne przychody za 2Q22/23 wyniosły 15,47 USD, +7,9 proc. r/r, +1,7 proc.kw/kw napędzane zarówno przez wzrost ARPU jak i bazy klientów. MRR wyniósł 4,91 mln USD, +1,9 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału i +11,8 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W 1Q22/23 MRR wzrósł o 3,9 proc.kw/kw i +14,5 proc. r/r. Produkt LiveChat – ARPU na poziomie 121,2 USD, +1,5 proc. r/r i +0,6 proc. r/r.

Baza klientów Live Chat na poziomie 37 114 wobec oczekiwanych 37 423. ARPU ChatBot  na poziomie 110,5 USD, +13,8 proc. r/r i +7,8 proc.kw/kw. Przychody z ChatBot wzrosły o 10,6 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Baza klientów ChatBot na poziomie 2 647 wobec oczekiwanych 2 691. Większość prezentowanych KPI była zgodna z naszymi szacunkami.

XTB

Prognoza na 2Q22/23

Wyniki poznamy 22 listopada 2022 r. Średni kurs USD/PLN w 3Q22 (2Q22/23 finansowy dla LiveChat) wyniósł 4,7139, +21,7 proc. rok do roku i powinien być widocznym wsparciem dla przychodów LiveChat, a także dla rentowności, gdyż spodziewamy się pozytywnego wpływu różnic kursowych zaksięgowanych w 2Q22/23. Bazując na średnim kursie USD/PLN i wstępnych przychodach na poziomie 15,47 mln USD, szacujemy, że całkowite przychody w 2Q22/23 wyniosą 72,9 mln PLN, +31 proc. r/r i +9,2 proc.kw/kw. Oczekujemy marży brutto na poziomie 88 proc., -2,7p.p. r/r.

Wynika to głównie z wysokiej bazy porównawczej z zeszłego roku, kiedy to marża brutto wyniosła 90,7 proc. i wzrosła o 11,5p.p. r/r dzięki niskiej bazie i widocznemu pozytywnemu wpływowi różnic kursowych. Prognozowany przez nas poziom 88 proc. marży brutto jest raczej konserwatywny i nie zdziwilibyśmy się, gdyby LiveChat zanotował nieco lepszy wynik.

Oczekujemy, że wskaźnik SG&A wyniesie 27,5 proc. vs. 27,1 proc. kwartał wcześniej i 26,4 proc. rok wcześniej. Głównym motorem dalszego wzrostu kosztów SG&A powinna być inflacja i presja płacowa. Oczekujemy EBITDA na poziomie 47 mln PLN, +22 proc. r/r (marża EBITDA na poziomie 64,5 proc.) oraz zysku netto na poziomie 40,6 mln PLN, +24 proc. r/r (marża netto 55,6 proc.).

Redakcja poleca również:



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułRed Carpet wszedł na NewConnect. Rozmowa Comparic24.tv z Leszkiem Kułakiem
Następny artykułKurs złotego mocno w dół. RPP zaskoczyła, czas na prezesa
Comparic.pl jest portalem tworzonym przez traderów, z myślą o traderach. W naszej codziennej pracy skupiamy się na dostarczaniu Państwu najświeższych rynkowych informacji, wartościowych analiz, praktycznych i realnie testowanych strategii inwestycyjnych, ciekawostek ze świata bankowości centralnej i makroekonomii oraz wywiadów z najbardziej poważanymi osobami w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here