Naga Markets

Haitong Bank obniża wycenę dla Live Chat do 104 zł. Obecna rekomendacja brzmi "Neutralnie" Haitong Bank w raporcie z 6 lipca (godz. 8:30) obniża rekomendację dla Live Chat do NEUTRALNIE (wcześniej KUPUJ), jednocześnie obniżając cenę docelową do 104 PLN z 124,5 PLN.

Wycena Live Chat obniżona do 104 zł

Obniżamy rekomendację dla Live Chat do NEUTRALNIE (z KUPUJ) i obniżamy również naszą cenę docelową akcji do 104 PLN (z 124,5 PLN). Taką rekomendację wydajemy ze wzglądu na:



(1) 4 proc./6 proc. obniżkę EBITDA na przełomie 1YF i 2YF związaną z rosnącą presją płacową oraz

(2) dalszym wzrostem RFR do 8 proc., który jest efektem ostatnich i przyszłych podwyżek stóp procentowych.

Przy zerowym zadłużeniu i 5 proc. premii za ryzyko akcji, implikuje to, że WACC Live Chat wynosi 13 proc..  Naszym zdaniem jest to bardzo konserwatywne podejście, biorąc pod uwagę fakt, że Live Chat jest spółką SaaS o globalnym zasięgu, gdzie ok 58 proc. przychodów pochodzi z rozwiniętych rynków USA, Wielkiej Brytanii, Australii i Kanady, gdzie stopy procentowe są wyraźnie niższe niż w Polsce.

W związku z inflacją, marża EBITDA spadła do 58,3 proc. (-4,4 p.p. r/r). LVC broni się jednak – podniosło ceny HelpDesk o ok. 42 proc. do 34 USD/miesiąc, a także rozważa podniesienie cen dla swoich podstawowych produktów Live Chat i ChatBot, ale na mniejszą skalę niż w przypadku HelpDesk.

Wzrost liczby przyłączeń netto w 1Q22/23 do 1,26 tys. To zasługa programu partnerskiego, rosnących rynków azjatyckich i niższego wskaźnika rezygnacji, co należy ocenić pozytywnie. Warto również podkreślić, że Live Chat dostrzega ciągły spadek początkowego ARPU (Initial ARPU), co może być oznaką pierwszych cięć kosztów wśród klientów. Jeśli ten trend się utrzyma, może to negatywnie wpłynąć na dynamikę całkowitego ARPU w kolejnych kwartałach. Ponadto, Live Chat widzi silny (20 proc.+) wzrost kosztów zatrudnienia, co może wywierać presję na marże spółki w kolejnych kwartałach.

Wstępne wyniki za 1Q22/23 pokazują dobry początek roku

baza klientów Live Chat na poziomie 36 823 (vs oczekiwanych 36 159 ) co oznacza przyrost netto o 1,26 tys. w ujęciu kwartalnym oraz ChatBot na poziomie 2 541 (vs oczekiwanych 2 606) co oznacza przyrost netto o 85 w ujęciu kwartalnym. Przychody wyniosły 15,21 mln USD, +16,8 proc. r/r vs. oczekiwanych 15 mln USD. MRR wyniósł 4,82 mln USD, +3,9 proc. w porównaniu z kwartałem i +14,5 proc. w porównaniu do prognozowanych 4,5 mln USD.

NED

Live Chat ARPU na poziomie 120,5 USD, +1,3 proc. r/r vs 120,9 USD w 4Q21/22 (vs oczekiwanych 102,5 USD). ARPU ChatBot  na poziomie 102,5 USD, +9,9 proc. r/r i vs 102,3 USD w 4Q21/22 (vs oczekiwanych 96 USD). Przychody ChatBot wzrosły o 2,3 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału oraz o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Prognoza na 1Q22/23

W związku z umocnieniem się USD, przychody ogółem powinny dodatkowo wzrosnąć, według naszych szacunków o 36 proc. r/r do 66,3 mln PLN. Z drugiej strony uważamy, że rosnące koszty wynagrodzeń są główną przyczyną lekkiego osłabienia marży brutto i dalszego wzrostu wskaźnika SG&A.

Oczekujemy, że marża brutto w 1Q22/23 wyniesie 82,5 proc., -1,3 p.p. r/r i wobec 83,2 proc. w 4Q21/22. Oczekujemy wskaźnika SG&A na poziomie 29,3 proc. vs 26,5 proc. rok temu i vs 29,3 proc. w 4Q21/22. Szacujemy, że całkowite ARPU z produktów Live Chat wyniosło 140,1 USD, +6,9 proc. r/r i +0,9 proc. kw/kw.

LVC rozpoczyna podnoszenie cen

W maju 2022 Live Chat zmienił ceny produktów HelpDesk na 34 USD/miesiąc z 24 USD/miesiąc – przy płatności miesiąc po miesiącu – lub na 29 USD z 19 USD – przy rozliczeniu rocznym. Udział HelpDesk w przychodach ogółem jest jednak nadal niewielki i wynosi ok. 1,5 proc.

Co ważniejsze, spółka rozważa podniesienie cen swojego podstawowego produktu Live Chat, a także ChatBota. Jest to dużo bardziej istotna informacja, gdyż Live Chat generuje ok. 93,5 proc. całkowitych przychodów, a ChatBot jedynie ok. 5,5 proc.

Spółka skomentowała, że należy pamiętać o tym, że ceny produktu Live Chat nie były zmieniane od dłuższego czasu. Jeśli LVC zdecyduje się na taki krok, powinien on być odczuwalny. Jednocześnie firma zwróciła uwagę, że HelpDesk (w którym podniesiono ceny o ok. 50 proc.) nie powinien być traktowany jako punkt odniesienia. Jeśli Live Chat wprowadzi nowy cennik, będzie on dotyczył tylko nowych klientów.

Wzrost przyłączeń netto

Live Chat skomentował, że wzrost liczby przyłączeń netto (+1,26 tys. w 1Q22/23 vs +0,98 tys. w 4Q21/22 lub +0,5 tys. w 1Q21/22 był spowodowany:

(1) zmianami w programie partnerskim, w którym Live Chat zaczął dodatkowo motywować najbardziej aktywnych partnerów,

(2) rynkami azjatyckimi (reprezentującymi ok. 15 proc. całkowitych przychodów), które rosną obecnie wyraźnie szybciej niż rynki anglojęzyczne oraz

(3) niższym poziomem rezygnacji, który spadł poniżej 3 proc.

Spadające początkowe ARPU

Live Chat komentuje, że widać lekki negatywny sygnał w stale spadającym początkowym ARPU, co może świadczyć o tym, że bardziej znaczące organizacje wstrzymują się z większymi inwestycjami.

Jeśli taki trend się utrzyma, to naszym zdaniem może doprowadzić do spowolnienia ogólnego mieszanego ARPU w najbliższych kwartałach. W przypadku Live Chat obserwujemy również różną dynamikę wzrostu pomiędzy rynkami, Azja rośnie szybko, podczas gdy rynki anglojęzyczne słabiej.

Autorem tekstu jest Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: cdr notowania | aktualny kurs korony czeskiej | notowania s&p 500 | kurs rubla prognozy | pgnig notowania akcji | giełda mbank | cd projekt giełda |



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here