Naga Markets



Grupa Selena – nieznaczny spadek sprzedaży w pierwszym półroczu w stosunku do 2019 rokuGrupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN – w pierwszym półroczu 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 602,2 mln zł, co oznacza niewielki spadek – o 2,4% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Zysk netto Grupy wyniósł 31,3 mln zł, a wynik EBIT to 44,1 mln zł. Selena, mimo chwilowych spadków popytu spowodowanych ograniczeniem zamówień na materiały budowlane, kontynuuje działalność bez większych zmian i nie odnotowała do tej pory zakłóceń w dostawach surowców i materiałów produkcyjnych.

Grupa Selena szeroko podsumowuje i raportuje wypracowane przez siebie wyniki w pierwszym półroczu bieżącego roku

Grupa Selena osiągnęła w pierwszym półroczu 2020 roku dobre wyniki finansowe. Na niewielki spadek przychodów ze sprzedaży w pierwszej połowie roku miała przede wszystkim sytuacja związana ze światową pandemią koronawirusa, która spowodowała ograniczenia w działalności gospodarczej kontrahentów w  kwietniu i maju. Mimo tego Grupa odnotowała zysk netto w wysokości 31,3 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 202,9 mln zł, a jego wzrost – o 7,8 mln zł – spowodowany był utrzymującym się spadkiem cen surowców oraz częściową stabilizacją cen pozostałych surowców w drugim kwartale 2020 roku. Pozytywny efekt na rentowność brutto ze sprzedaży, która wyniosła 33,7%, miało stałe zwiększanie udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz optymalizacja receptur produktów. Wyższy zysk operacyjny jest efektem pozostałej działalności operacyjnej.

Spółka ocenia, że epidemia koronawirusa miała mniejszy wpływ na branżę budowlaną w porównaniu do innych sektorów.  Grupa kontynuowała trend wzrostowy na kluczowych dla swojej działalności rynkach tj. w obszarze Unii Europejskiej oraz Europy Wschodniej i Azji, a struktura przychodów ze sprzedaży w poszczególnych regionach nie uległa istotnym zmianom w stosunku do poprzedniego okresu. Grupa prognozuje również, że wpływ pandemii będzie odczuwalny dla branży budowlanej w kolejnych latach 2021 i 2022. W trakcie lockdownu niezwykle istotne było wsparcie ze strony rządu. Grupa skorzystała z pomocy państwowej w 8 krajach świata, w tym również z tarczy antykryzysowej w Polsce, co pomogło w utrzymaniu 600 miejsc pracy w kraju.

Polskie firmy mają w swoim DNA umiejętność szybkiego reagowania. A jednym z głównych skutków pandemii jest obecnie przyspieszenie procesów. W nadchodzących miesiącach największym zagrożeniem dla biznesu będzie spadek popytu na europejskim rynku, ale polskie przedsiębiorstwa – przyzwyczajone do funkcjonowania w kryzysowych warunkach – powinny sobie poradzić. Na potencjalne obostrzenia związane z pandemią byliśmy przygotowani dzięki doświadczeniom w naszych dwóch zakładach w Chinach. Sprawny plan działania i skuteczna komunikacja wewnętrzna prowadzona przez zespół ekspertów w Centrali, pozwoliły nam zadbać o bezpieczeństwo pracowników i ich rodzin oraz uniknąć znaczących przestojów (80% zaopatrzenia Seleny w surowce dostępne jest w Europie). Dywersyfikacja geograficzna Seleny oraz fakt, że nie wszystkie gospodarki były jednakowo i w tym samym czasie objęte lockdownem również sprzyjał przejściu przez pierwszą falę pandemii. W czasie gdy Europa zamykała granice, Chiny rozpoczynały już powolne odmrażanie gospodarki. Pandemia przyspieszyła również proces digitalizacji, który Selena częściowo praktykowała już od 20 lat (m.in. międzynarodowe spotkania w formie wideokonferencji). Dzięki przejściu na pracę zdalną oraz motywacji zaangażowanych pracowników i wewnętrznej kulturze organizacyjnej – skupionej na pracy z użytkownikiem większość naszych działalności miała miejsce online, w tym szkolenia, webinary i  prezentacje produktowe. Część z naszych pracowników – w tym pracownicy produkcji – przy zapewnieniu odpowiednich środków ochrony osobistej kontynuowała pracę w tradycyjnym modelu. Dziękuję wszystkim pracownikom za dojrzałą postawę w tym trudnym czasie oraz umiejętność szybkiego dostosowania się do zmian! Zwinność i odpowiedzialność jaką wykazała się cała Grupa przy zachowaniu bardzo dobrej efektywności odzwierciedlają naprawdę satysfakcjonujące wyniki finansowe wypracowane w tych nietypowych okolicznościach – mówi Krzysztof Domarecki, prezes Grupy Selena.

Pozytywny wpływ na wynik Grupy miała również duża mobilność i zdolności sił sprzedaży do adaptacji do nowych warunków otoczenia zewnętrznego, w tym wypracowanie nowych standardów pracy i digitalizacja procesu sprzedaży wspierana przez zespół Sales Excellence. Zminimalizowanie spadków przychodów wynikające ze spadku popytu było możliwe dzięki działaniom  typu „cross-up selling”, czyli wykorzystaniu potencjału produktów innowacyjnych do zwiększenia wartości sprzedaży do klientów obecnych, a także programy pozyskiwania nowych klientów na bazie szerokiej oferty produktów innowacyjnych. Grupa dbała również o ochronę poziomu marż i zysków w oparciu o zdefiniowane  standardy i procesy zarządzania ceną” –  dodaje Dariusz Ciesielski, Wiceprezes zarządu ds. sprzedaży.

Grupa Selena w trakcie pandemii nie zapomniała o wsparciu lokalnej społeczności. Przy współpracy z lokalnymi władzami w ramach akcji #SelenaPomaga firma przekazała bezpłatnie na rzecz ponad 50 podmiotów pierwszą partię preparatu do dezynfekcji TYTAN HEALTH. 10 000 opakowań trafiło m.in. do dolnośląskich szpitali, placówek medycznych, podopiecznych Fundacji Między Niebem a Ziemią i seniorów. #SelenaPomaga jest jednym z elementów polityki CSR spółki.

Spółka zrealizowała także dwie digitalowe kampanie online; pierwszą z nich kampanię wizerunkową budującą świadomość marki pod hasłem Global Experience oraz kampanię digitalową programu FAST&PRO promującą szybkie i niezawodne rozwiązania dla profesjonalistów umożliwiające znaczące przyspieszenie prac budowlanych, zachowanie wysokiej jakości oraz obniżenie kosztów wykonywanych prac. Produkty FAST&PRO (takie jak: Tytan Professional pianoklej do G-K i 60 SEKUND, klej montażowy Fix2GT oraz pianę montażową Ultra Fast 70) realnie wpływają na oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy, równocześnie zapewniając szybkie i łatwe stosowanie produktów. Skrócenie czasu pracy stanowi wartość dodaną w branży budowlanej szczególnie w obliczu skutków pandemii. Zasięg kampanii obejmował takie rynki jak: Polska, Rosja, Hiszpania, Kazachstan, Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria.

Pomimo obostrzeń pandemicznych kontynuowaliśmy także prace przy dużych międzynarodowych projektach. W tym roku polska innowacja – COOL-R® pokryła 19 tys. m2 dachu lotniska w Brazylii w Porto Alegre obniżając temperaturę dachu z 86˚C do 34 ˚C. Rozwiązanie to wpływa korzystnie na podwyższenie komfortu cieplnego i obniżenie kosztów eksploatacyjnych, m.in. kosztów elektryczności i emisji CO2 do atmosfery. Powłoka COOL-R® znajduje się również na dachu największego w Europie targu rybnego w Madrycie.

W pierwszej połowie 2020 roku, oprócz uzyskania dobrych wyników finansowych Grupa Selena, była również laureatem znaczących tytułów:

  • godła „Teraz Polska”” za pianoklej TYTAN Professional 60 SEKUND – wręczonego przez Pierwszą Damę RP – Agatę Kornhauser-Dudę na ręce prezesa Grupy Selena Krzysztofa Domareckiego oraz prezesa spółki dystrybucyjnej Andrzeja Ulfiga w Pałacu Prezydenckim. Zaletą pianoklejów jest oszczędność czasu pracy sięgająca 30% w porównaniu do tradycyjnych technologii oraz mniejsze koszty dla środowiska.
  • „Inwestor bez granic” – wyróżnienie Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2020 przyznawane przedsiębiorstwom zagranicznym działającym w Polsce i polskim firmom skutecznie działającym za granicą. Celem tytułu jest propagowanie wzorowych – partnerskich, przejrzystych, opartych na zaufaniu i odpowiedzialności – relacji między inwestorem, rynkiem i administracją.
  • Solidny Pracodawca – nagroda przyznawana przedsiębiorstwom, które kierują się dbałością o bezpieczeństwo oraz warunki pracy, jak również o rozwój pracowników. Projekt wyłania i promuje rzetelnych pracodawców cechujących się wzorcową polityką personalną, przekładającą się na wysoką jakość produktów i usług świadczonych na wymagającym rynku polskim.


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułKurs franka do złotego (CHF/PLN) po 4,1340 zł w piątek 18 września
Następny artykułUnited Label zaprezentowało nowości na targach PAX Online – jeszcze dwie premiery w 2020 r.
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here