Naga Markets



Grupa Pharmena – notowana na GPW biotechnologiczna spółka, opublikowała wyniki finansowe za 2019 r. W całym roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 11,1 mln zł. Pharmena w tym czasie wprowadziła na rynek polski i niemiecki nową markę suplementów diety Menavitin oraz podpisała rozwojowe umowy eksportowe, m.in. z Amazonem.


Pharmena z niemal 10-milionową stratą w 2019 roku

W 2019 r. Grupa Kapitałowa Pharmena wypracowała 11,1 mln zł przychodów wobec 13,0 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. W okresie dwunastu miesięcy ubiegłego roku Spółka odnotowała stratę w wysokości 9,6 mln zł. Na wyniki Pharmeny wpływ miały przede wszystkim zwiększone wydatki związane z wprowadzeniem nowej marki suplementów diety Menavitin na rynek oraz koszty badań nad lekiem 1-MNA (wydatki te były finansowe z emisji akcji serii E i nie obciążały bieżącej działalności Grupy Pharmena). Jednocześnie wyniki finansowe uległy obniżeniu wskutek spadku przychodów
z eksportu.

– Wynik ubiegłego roku znalazł się pod presją zwiększonych kosztów związanych z wprowadzeniem marki Menavitin na polski i niemiecki rynek, a także prowadzeniem badań przedklinicznych leku w nowych jednostkach chorobowych. Do tego doszła również niższa sprzedaż produktów dermokosmetycznych na rynkach zagranicznych. Naszym zamiarem pozostaje jak najszybszy powrót na ścieżkę wzrostu wyników. – mówi Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena S.A.

W tym celu analizowaliśmy rynek pod kątem możliwości wprowadzenia nowości produktowych i chcemy w drugim półroczu wejść z zupełnie nowymi liniami produktowymi. Jednocześnie w tym roku, jak tylko sytuacja gospodarcza na świecie pozwoli, planujemy rozwijać eksport ze szczególnym naciskiem na współpracę z Amazonem. Widzimy duży potencjał w rozwoju sprzedaży na platformach e-commerce – dodaje.

Pharmena w ubiegłym roku prowadziła liczne działania związane z dystrybucją suplementów diety 1-MNA na rynku polskim i zagranicznym, a także budowaniem świadomości innowacyjnej marki Menavitin. W tym czasie prowadzono prace projektowe nad produktami z portfolio marki parasolowej, które sukcesywnie Spółka wprowadzała do sprzedaży. W zakresie działu dermokosmetyków uruchomiono liczne aktywności, które mają na celu wzmocnić ofertę i pozycję konkurencyjną firmy.

 



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here