Naga Markets



Grupa Mediacap osiągnęła w pierwszym półroczu 2021 roku 65,7 mln zł przychodówW I półroczu 2021 roku Grupa MEDIACAP zwiększyła przychody do 65,7 mln PLN (+29% r/r, +25% r/r like for like), co przełożyło się na wzrost EBITDA do 4,2 mln PLN, wobec 0,9 mln PLN rok temu. Na wynik EBITDA pozytywny wpływ miało ok. 1,4 mln PLN jednorazowych umorzeń programów pomocowych. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w I półroczu 1,5 mln PLN wobec straty na poziomie -1,7 mln PLN w 1H2020.

Grupa Mediacap odnotowała bardzo dobre pierwsze półrocze 2021 roku

Na zwiększenie wyniku netto w I półroczu 2021 wpływ miało m.in.zaniechanie w ubiegłym roku części działalności oraz zdarzenia jednorazowe – umorzenia programów pomocowych.



– Za nami solidny kwartał – bodajże pierwszy od ubiegłego roku, w którym pandemia zeszła na drugi plan. Jej oddziaływanie na nasze wyniki ograniczyło się do efektu bazy – polegającego na tym, że tegoroczne liczby odnosimy do okresu największego lockdownu covidowego – co naturalnie przełożyło się na mocne dynamiki we wszystkich segmentach.Należy jednak pamiętać, że wynik EBITDA Grupy został dodatkowo wzmocniony przez ok. 1,4 mln jednorazowych umorzeń programów pomocowych, w tym tarcz PFR, co oznacza, że utrzymanie takiej dynamiki wzrostu w drugim półroczu nie będzie możliwe – mówi Jacek Olechowski, Prezes MEDIACAP S.A.

Dla segmentu influencer&gaming marketing (LTTM) pierwsze półrocze było kolejnym okresem dynamicznego wzrostu przychodów. Segment osiągnął 36,3 mln PLN sprzedaży (+48,8% r/r; +39,0% r/r like-for-like) i 1,11 mln PLN EBITDA (wobec 0,6 mln PLN rok temu).

– Po raz kolejny zwiększył się udział przychodów tego segmentu w ogólnej sprzedaży Grupy – wynosi on dla pierwszego półrocza 55,3%. Rozczarowała nas jedynie struktura wzrostu sprzedaży i poziom wypracowanej marży. Napędem wzrostów była bowiem głównie lepsza saturacja reklamami na YouTube, a nie produkty o wyższej wartości dodanej, takie jak lokowanie produktów i branded content, bez których nie da się myśleć o istotnym wzroście marż. Na tym obszarze będziemy skupieni w Q4, gdyż Q3 według wstępnych estymacji nie przyniesie przełomu tej dynamiki – tłumaczy Jacek Olechowski.

Pierwsze półrocze 2021 było szczególnie korzystne dla biznesu agencyjnego (Freundschaft). Dzięki utrzymującej się lepszej strukturze sprzedaży (mniej eventów, więcej kompleksowych kampanii) i dyscyplinie kosztowej, przy nieco wyższej sprzedaży (21,0 mln PLN; +10,6% r/r) segment wypracował 1,8 mln PLN zysku EBITDA (wobec 0,7 mln PLN rok temu), co po umorzeniach pomocowych przełożyło się na 2,6mln PLN wyniku EBITDA.

– Należy pamiętać, że odnosimy się do ubiegłorocznego okresu lockdownów i z tego powodu oraz ze względu na wystąpienie zdarzeń jednorazowych w pierwszej połowie tego roku nie przewidujemy utrzymania się tej dynamiki w drugim półroczu – wierzymy jednak, że w skali całego roku uda nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki niż w 2020. To ważne, ponieważ segment ten nadal stanowi ok. 32% naszego biznesu – podkreśla Jacek Olechowski.

Nadal najwolniej odbija segment badawczy (IQS), choć drugi kwartał tego roku był wyraźnie lepszy niż pierwszy. IQS wypracował w I półroczu 8,4 mln PLN sprzedaży (+13,3% r/r) i 0,1 mln PLN zysku EBITDA (wobec 0,35 mln PLN straty rok temu), co po uwzględnieniu 0,35 mln PLN umorzeń pomocowych przełożyło się na 0,5 mln PLN wyniku EBITDA.

invest

– W kolejnych kwartałach, szczególnie Q3, będziemy mierzyć się ze zdecydowanie mniej korzystnym efektem bazy niż dotąd, ale nadal oczekujemy, że w 2021 IQS urośnie o co najmniej 10% r/r. Kluczowym celem w tej spółce jest powrót do historycznych poziomów sprzedaży – powyżej 25 mln PLN rocznie, przy których możliwa jest realizacja lepszych marż. To dlatego w IQS rozbudowujemy cały czas zespół, w nadziei na wzrosty w kontekście lepszej koniunktury rynkowej w Q4 – kiedy spodziewamy się wzmożonych „po-pandemicznych” potrzeb badawczych ze strony klientów – mówi Jacek Olechowski.

– Podsumowując, pierwsze półrocze 2021 było dla nas pozytywnym okresem, wspomaganym efektem odniesień do trudnego pandemicznego półrocza 2020 i jednorazowymi umorzeniami programów pomocowych. O ile punkt odniesienia będzie już zdecydowanie mniej korzystny w dalszej części roku, a szczególnie w Q3, to wierzymy, że korzystna koniunktura rynkowa oraz dobra sytuacja w spółkach grupy pozwoli nam na poprawę wyników w skali całego roku. W dłuższym okresie natomiast głównym czynnikiem ryzyka pozostają trudne do precyzyjnego określenia na tym etapie implikacje wprowadzenia „Polskiego Ładu” podsumowuje Jacek Olechowski.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: cd projekt kurs akcji | kurs wirtualna polska | kurs dolara on line | notowania famur | biomed notowania | wykres bitcoina | cena funta |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here