Naga Markets



Technologiczno-marketingowa Grupa K2 kontynuuje dynamiczny wzrost zysków. Szacunkowy wynik EBITDA za trzy kwartały jest trzy razy wyższy niż przed rokiem.

Grupa K2 kontynuuje dynamiczny wzrost zysków

W samym trzecim kwartale rezultat EBITDA wzrósł szacunkowo o 146%, a rentowność na tym poziomie zwiększyła się do ponad 14 proc.

Te artykuły również Cię zainteresują

Wybrane skonsolidowane rezultaty finansowe:

– Po udanym pierwszym półroczu ocenialiśmy, że druga połowa roku też będzie dobra. Dziś możemy cieszyć się już z rezultatów, jakie wypracowaliśmy w trzecim kwartale. Zanotowaliśmy kolejny raz nie tylko spektakularne wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem, ale również poprawiamy wyniki z kwartału na kwartał. W niepewnym, pandemicznym otoczeniu stosunkowo niewielu firmom z niewielu branż udaje się zwiększać zyski, więc tym bardziej czujemy satysfakcję. Dziękujemy całemu zespołowi Grupy K2, którego wysiłek zaowocował dobrymi wynikami – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Internet S.A.

– Dynamika wyników w III kwartale wynika w dużej mierze z rekordowych rezultatów działalności Fabrity (rozwiązania software dla biznesu) oraz podtrzymania dobrych wyników K2 Precise (agencja marketingu internetowego). Widzimy również pozytywne efekty m.in. strategicznego wzmocnienia i konsolidacji aktywów technologicznych. Od kilku miesięcy pracujemy nad tym, aby wykorzystać możliwości rynkowe i trendy (w tym także te związane z pandemią koronawirusa) – czyli dążenie firm do cyfrowej transformacji, automatyzacji procesów biznesowych, rozwoju e-commerce, zwiększenia skali marketingu digital. Dla wielu firm jesteśmy partnerem w tych procesach, co przekłada się już na obecne wyniki, a mam nadzieję, że w kolejnych kwartałach pomoże nam dalej rosnąć – dodaje Prezes Paweł Wujec.

W okresie trzech kwartałów 2020 roku, jak wynika z opublikowanych nieaudytowanych, szacunkowych danych finansowych, Grupa K2 zanotowała 83,2 mln zł przychodów (+9% rdr). Wypracowała jednocześnie 10,9 mln zł EBITDA (wzrost o ponad 200% rdr) oraz 5,8 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 8 mln zł wobec 2,2 mln zł straty operacyjnej w okresie trzech kwartałów 2019 roku). Są to jednocześnie wyniki wyraźnie lepsze niż osiągnięte w całym zeszłym roku. W samym trzecim kwartale br. przychody wzrosły szacunkowo o 11% rok do roku, do 29,0 mln zł, wynik EBITDA był 2,5 razy wyższy niż przed rokiem (4,1 mln zł), a wynik EBIT poprawił się o 2,7 mln zł (zysk operacyjny 2,4 mln zł).

– Już na początku roku pokazaliśmy, że możemy osiągnąć dwucyfrową rentowność EBITDA. W drugim kwartale wypracowaliśmy jeszcze wyższą zyskowność przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Trzeci kwartał z dalszymi wzrostami udowadnia, że potrafimy długoterminowo rosnąć i generować coraz wyższą wartość dla akcjonariuszy – podkreśla Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Operacyjny w K2 Internet S.A.

– Perspektywy kolejnych okresów oceniamy racjonalnie optymistycznie, mając na uwadze – tak jak dotychczas – czynniki ryzyka związane z niestabilnością otoczenia rynkowego, ze zmianami kondycji niektórych klientów. Wypracowanie tak wysokiej rentowności, jak w III kwartale i dalszy wzrost w trzycyfrowym tempie mogą być utrudnione przez ograniczenia, jakie stwarza środowisko pandemii i wysoka baza porównawcza, wynikająca z wypracowanych w tym roku bardzo dobrych wyników – dodaje Artur Piątek.

Publikacja skonsolidowanego raportu okresowego Grupy K2 za trzy kwartały 2020 roku planowana jest na 19 listopada br. Znajdą się w nim szczegółowe dane, objaśnienia i komentarze.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułGetin Noble Bank miał 69,77 mln zł straty netto, 48,17 mld zł aktywów w III kw.
Następny artykułAmRest wybija z kanału spadkowego. Kolejne cel przy 30 zł – zapiski giełdowego spekulanta
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here