Naga Markets



Grupa CDRL podsumowuje I półrocze 2020 r.Grupa CDRL, właściciel marek Coccodrillo oraz Buslik, w pierwszym półroczu br. uzyskała 180,4 mln przychodów, które były niższe o 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Od początku roku spółka odnotowała stratę w wysokości 25,8 mln zł wobec zysku w kwocie 0,36 mln zł rok wcześniej. Bezpośredni wpływ na wyniki spółki miały wprowadzone ograniczenia w handlu oraz niepewne nastroje konsumentów spowodowane pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.

Grupa CDRL z lekko niższym wynikiem w porównaniu do roku poprzedniego

Jednostkowo, w pierwszym półroczu spółka wykazała stratę w kwocie 8,8 mln zł wobec zysku w wysokości 8,1 mln rok wcześniej. Na poziomie działalności operacyjnej strata w Grupie wyniosła 5 134 tys. zł, w porównaniu do zysku w kwocie 2 388 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Różnica ta to realny koszt działań takich jak zawiązane odpisy oraz różnice kursowe.

Ostatnie miesiące były czasem trudnym dla gospodarki, a w szczególności dla branży handlowej. Okres zamknięcia naszych sklepów w galeriach handlowych był dla nas czasem podszytym niepewnością i wymagającym od nas wielu trudnych, a jednocześnie szybkich decyzji. W każdym przypadku kierowaliśmy się troską o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników oraz klientów. Pragniemy podkreślić także, że nie zmniejszyliśmy zatrudnienia z powodu pandemii – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

Sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa dotknęła wszystkie spółki w Grupie –istotny wpływ na wyniki miał wzrost kosztów finansowych, a w tym przede wszystkim różnic kursowych w białoruskiej spółce zależnej spowodowany znaczącym spadkiem kursu rubla białoruskiego.

Na znaczeniu nieustannie zyskuje rynek e-commerce, a Grupa CDRL jest beneficjentem tego wzrostowego trendu. Pandemia spowodowała znaczącą zmianę nawyków zakupowych, czego dowodem są wzrosty sprzedaży w sklepie internetowym i znaczący wzrost rozpoznawalności marki Coccodrillo w Internecie. W styczniu spółka zakończyła prace związane z wdrożeniem nowego systemu klasy ERP oraz platformy pod sklep internetowy. Modernizacja ta, oraz posiadane zaplecze logistyczne sprawiły, że w czasie zamknięcia galerii handlowych, e-commerce stał się głównym kanałem sprzedaży na rynku polskim.

Choć sytuacja związana z pandemią wciąż jest niepewna, to z optymizmem patrzymy w przyszłość. Od ponownego otwarcia sklepów w galeriach handlowych sprzedaż w sklepach stacjonarnych systematycznie wzrasta. Trzymamy jednak rękę na pulsie i staramy się przygotować na wszystkie możliwe scenariusze – dodaje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułGPW: Przegląd informacji ze spółek, 28 sierpnia 2020 r.
Następny artykułNotowania ropy naftowej zależne od huraganu Laura, który uderzył w południowe wybrzeże USA
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here