Naga Markets

Grupa CCC sprzedała spółkę zależną w Rosji. W I kw. r.obr. 2022 Grupa miała 208,6 mln zł straty nettoGrupa CCC zbyła spółkę zależną w Rosji 17 maja 2022 r., podało CCC. W Rosji Grupa prowadziła działalność poprzez 39 sklepów w ramach spółki zależnej.

“W następstwie nieuzasadnionej i niesprowokowanej agresji Rosji na Ukrainę, zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu dostaw na rynek rosyjski oraz wstrzymaniu rozwoju CCC w Rosji poprzez zaniechanie planów ekspansji oraz konsekwentne ograniczanie planowanej działalności operacyjnej. Ostatecznie, spółka zależna w Rosji został zbyta poza Grupę CCC po dniu bilansowym, 17 maja 2022 r.” – czytamy w komunikacie.



W Rosji Grupa prowadziła działalność poprzez 39 sklepów w ramach spółki zależnej, podano także.

“Grupa prowadzi działalność w Ukrainie za pośrednictwem franczyzy, stąd aktywa inne niż należności handlowe, przypisane do tego rynku, na dzień bilansowy nie stanowiły istotnej wartości” – czytamy też w komunikacie.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

CCC miało 208,6 mln zł straty netto, 56,5 mln zł straty EBIT w I kw. r.obr. 2022

CCC odnotowało 208,6 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2022 (luty-kwiecień 2022) wobec 185,9 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 56,5 mln zł wobec 101 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 882 mln zł w I kw. r.obr. 2022 wobec 1 420,1 mln zł rok wcześniej.

NED

Przychody grupy w I kw. r.obr. wzrosły o 33% r/r; przychody digital zwiększyły się o 19% r/r, zaś ich udział w całości sięgnął 59%, podano w raporcie.

Modivo odnotowało w tym okresie wzrost przychodów o 68% r/r, eobuwie (bez Modivo) – o 12%, zaś samo CCC – o 42%.

Przychody z zagranicy zwiększyły się o 46% r/r, grupa była obecna na 28 rynkach (21 offline i 19 online).

Marża zysku brutto na sprzedaży grupy wyniosła w I kw. 49% wobec 47,1% kwartał wcześniej i 43% rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. r.obr. 2022 wyniosła 20,4 mln zł wobec 1,4 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here