Naga Markets



Grupa Azoty ZAK dołączyła do porozumienia na rzecz rozwoju logistykiGrupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn (ZAK) – spółka zależna Grupy Azoty – została 21. członkiem Porozumienia o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej, podała spółki. Zrzeszenie integruje podmioty działające w branży TSL, a ZAK jest pierwszym w tym gronie przedsiębiorstwem produkcyjnym.

Grupa Azoty podejmuje nowe działania

Dotychczas Porozumienie o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej tworzyło 20 podmiotów z Polski i zagranicy – zarządy portów morskich oraz firmy z branży TSL. Grupa Azoty ZAK upatruje szans biznesowych w ożywieniu żeglugi śródlądowej i korzystaniu w większym stopniu z transportu intermodalnego, co jest zbieżne z wizją porozumienia, podkreślono.

Te artykuły również Cię zainteresują




Logistyka nie jest naszą podstawową gałęzią działalności, jednak sposób jej organizacji ma olbrzymi wpływ na obszary produkcji i handlu, a co za tym idzie – osiągane przez spółkę rezultaty finansowe. Dlatego w Grupie Azoty ZAK tak wielką wagę przykładamy do strategii rozwoju tego często niedocenianego obszaru. Wstępujemy do Porozumienia, by być bliżej procesów legislacyjnych i na bieżąco obserwować trendy związane z transportem intermodalnym, powszechnie uznawanym za przyszłościowy. Jednocześnie naszym celem jest być regionalnym liderem, przecierającym szlaki dla mniejszych przedsiębiorstw” – powiedział wiceprezes Grupy Azoty ZAK odpowiedzialny za logistykę Artur Kamiński, cytowany w komunikacie.

Porozumienie o Współpracy Operatorów Terminali i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej powstało w 2018 r. z inicjatywy PKP, do dziś koordynującej jego działania. Współtworzą je, obok PKP S.A., BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy, CLIP Intermodal, Euroterminal Sławków, Koleje Litewskie (AB LG Cargo), Logit T.J. Kowalewski i Wspólnicy, PKP Cargo International, PKP Cargo Terminale, PKP Cargo Connect, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Spedycja Polska Spedcont, Śląskie Centrum Logistyki, Terminale Przeładunkowe Sławków – Medyka, Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto, Zarząd Portu Morskiego Elbląg, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, Zarząd Portu Morskiego Police, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Terminal Promowy Świnoujście, Grupa Azoty ZAK, wymieniono.

W ramach cyklicznych konsultacji członkowie wymieniają się doświadczeniami, by opracowywać i wdrażać nowoczesne techniki w procesach logistycznych. Dodatkową korzyścią z uczestnictwa jest wzajemna promocja poszczególnych działalności wśród klientów usług logistycznych, a także możliwość wspólnej realizacji inwestycji i projektów biznesowych, podsumowano.

Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO, czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,3 mld zł w 2019 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here