Naga Markets



Zakończył się cykl konferencji „Inwestowanie długoterminowe na GPW”, który został realizowany przez GPW we współpracy z PKN Orlen, jako Partnerem Głównym wydarzenia. Partnerami wydarzenia byli także: SII, CFA Poland oraz BM PKO BP.

Projekt obejmował cztery konferencje kierowane do początkujących i średniozaawansowanych inwestorów giełdowych. Podróż po Polsce rozpoczęła się od Warszawy i Gdańska, następnie odwiedziliśmy Wrocław i Rzeszów. Łącznie około czterystu osób, głównie początkujących i średniozaawansowanych inwestorów, wzięło udział w wydarzeniu. Największą frekwencją  oraz dużą aktywnością uczestników wyróżniła się stolica Dolnego Śląska.

Istotną częścią programu  była debata na temat „Jak zachęcić inwestorów indywidualnych do czynnego udziału w rynku kapitałowym?”, w której uczestniczyli przedstawiciele BM PKO BP, PKN Orlen, GPW, SII, CFA Poland oraz we Wrocławiu również przedstawiciel Bankier.pl.

Konferencje prowadził Przemysław Barankiewicz – Wiceprezes Zarządu CFA, który na wstępie debaty zapytał inwestorów indywidualnych co mogłoby ich zachęcić do większego zainteresowania Giełdą? W Warszawie sala pełna uczestników postawiła na „podatki”. W Gdańsku na „edukację”. W pozostałych miastach również podkreślano te czynniki.

Podatki nie są najważniejsze. Najpierw trzeba się nauczyć, jak zarobić. Dopiero potem będziemy musieli zapłacić podatek – tłumaczył Emil Łobodziński z BM PKO BP
Edukacja jest ważna, ale edukacja finansowa jest szczególnie trudna, bo nie jest sexy – zaznaczył prof. Krzysztof Jajuga, szef CFA Society Poland, merytorycznie wspierającej program.

W dziedzinie edukacji bardzo intensywnie działa także GPW, o czym informowali przedstawiciele GPW na każdej konferencji w ramach cyklu. Zalety niedawno utworzonego portalu „Giełda to proste” podkreślał Marcin Gruba – przedstawiciel Działu Rozwoju Rynku GPW.

W ramach tego portalu  zamieściliśmy wiele artykułów dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych inwestorów. To interesujący pierwszy krok do tego, aby się dowiedzieć, czym jest giełda i jakie oferuje instrumenty. Wraz z Fundacją GPW prowadzimy także Szkołę Giełdową — weekendowe kursy w głównych miastach Polski, na których poruszany jest pełen wachlarz zagadnień związanych z inwestowaniem. Warto także wspomnieć o Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej, która funkcjonuje już od 18 lat. Bardzo się cieszę, gdy młodzi ludzie osiągają wysokie stopy zwrotu. Nawet jeżeli to tylko rachunek demo, to kiedy młody inwestor zetknie się z praktyką giełdową, może też się zainteresować innymi działaniami edukacyjnymi — powiedział Marcin Gruba.
Szkoła Giełdowa

Padły też jednak i inne pomysły.
– Stabilna dywidenda plus program lojalnościowy „Orlen w portfelu”, to nasz przepis na przyciągnięcie drobnych inwestorów – mówił Konrad Włodarczyk, kierujący relacjami inwestorskimi w koncernie.

Podobnego zdania był Michał Masłowski, wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, partner wydarzenia.

– Programy lojalnościowe to przywiązanie do spółki na lata – dowody mamy we Francji, gdzie często akcje dziedziczy się z ojca na syna. I wcale nie muszą to być akcje spółki produkującej dobra konsumpcyjne – ocenił.

Ostatni temat poruszony w czasie  debaty dotyczył inwestowania dywidendowego.

— Jestem wielkim zwolennikiem inwestowania dywidendowego. To coś, co już w horyzoncie pięcio- czy 10-letnim, potrafi zrobić dużą różnicę. Dlatego też propozycje w postaci niższego opodatkowania dywidend czy w ogóle inwestowania długoterminowego wydają się dobrą drogą. Podobnie jest z możliwością łączenia zysków i strat z inwestycji w fundusze z inwestycjami w akcje, co dotychczas nie było możliwe — we Wrocławiu mówił Emil Łobodziński

To, że edukacja nie musi być nudna, udowodnili blogerzy Tomasz Jaroszek i Przemysław Gerschmann, blogerzy z Doradca.tv i Equity Magazine. Przez godzinę przypominali między innymi lekcję, jaką dała im wizyta na walnym zgromadzeniu funduszu Warrena Buffetta w Omaha, podpowiadając, jak się uczyć i jak odróżnić inwestowanie od spekulacji.

Przedstawiciele Partnera Głównego konferencji informowali również o projekcie „Akademia Inwestowania PKN Orlen”,  która ma na celu podniesienie poziomu wiedzy Polaków o rynku finansowym oraz skłonienie ich do aktywnego zarządzania swoimi środkami. Program dostępny jest dla wszystkich zainteresowanych: http://www.orlenwportfelu.pl



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here