Naga Markets

Czeka nas nowa era prezentowania reklam i zbierania informacji o użytkownikach – mogliśmy dowiedzieć się podczas środowych targów reklamowych DMEXCO. Szef Google, Matt Brittin przyznał, że gigant jest w trakcie modelowania na nowo systemu dostarczania reklam, kiedy świat reklamowych plików cookie ma odejść w zapomnienie. Google może stać przed ogromnym wyzwaniem, które kosztować spółkę może miliardy dolarów.

  • Era plików cookie jakie znamy dotychczas powoli odchodzi w zapomnienie
  • Google stoi przed ogromnym wyzwaniem oferowania reklam w sieci
  • Google chrome zrezygnował od 2024 roku ze zbierania plików cookie
  • Partnerem artykułu jest Interactive Brokers, sprawdź ofertę już teraz

Google zmienia politykę reklamową

Akcje dobrze znanego wszystkim giganta Google Alphabet spadają w środę nie tylko przez ogólny sentyment rynku po spotkaniu FED, ale również przez niepewność wywołaną zwiastowaniem końca świata reklamowych plików cookie. Jak wiadomo, jedną z głównych gałęzi zarobkowej firmy jest świadczenie reklam, które stoją obecnie przed dużym znakiem zapytania – dał to jasno do zrozumienia podczas środowych targów reklamowych DMEXCO w Kolonii szef Google, Matt Brittin.



Przejście do świata bez plików cookie stron trzecich oznacza, że musimy ponownie przemyśleć technologię, na której opiera się duża część systemu reklamy online – powiedział Brittin, który jest odpowiedzialny za biznes Google w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

– Trzeba opracować nowe rozwiązania, które skupią się na ochronie danych – dodał. Jak wiadomo pliki cookies które przeglądarka przechowuje na komputerze lub smartfonie w dużym skrócie pozwalają dostawcom usług reklamowych na śledzenie użytkowników na różnych stronach, zbierając na ich temat dane, takie jak preferencje czy zainteresowania.

wykres Kurs akcji Google Alphabet 22.09.2022
Kurs akcji Google Alphabet 22.09.2022

Przenieś swój trading na kolejny poziom razem z brokerem Interactive Brokers. Skorzystaj z oferty inwestowania w akcje:

CHCĘ INWESTOWAĆ Z INTERACTIVE BROKERS

Jak wskazuje Brittin, pliki cookie stron trzecich to technologia, która jest coraz częściej nadużywana. Użytkownicy uważają niektóre z reklam za natrętne i denerwujące i coraz częściej używają blokerów reklam.

Ad blocker to prymitywne narzędzie, które utrudnia finansowanie treści, bo wszystko jest zablokowane – dodał. Zastanawiając się co dalej szef Google wskazał na alternatywną koncepcję o nazwie Topics, w której przeglądarka sama tworzy profil zainteresowań bez udostępniania reklamodawcom danych, które mogłyby być wykorzystane do konkretnej identyfikacji.

XTB

Dostarczamy nową technologię, która pozwala użytkownikom widzieć odpowiednie reklamy bez naruszania ich prywatności lub śledzenia ich na różnych stronach internetowych – tłumaczył Brittin. Jednocześnie Brittin dał jasno do zrozumienia, że nie będzie już rewanżu za akceptację plików cookies stron trzecich. Spółka zależna Alphabetu, Google, już na początku 2020 roku zapowiedziała stopniowe wycofywanie wsparcia dla reklamowych ciasteczek w swojej wewnętrznej przeglądarce Chrome. Po protestach branży reklamowej termin ten został przedłużony do “drugiej połowy 2024 roku”.

Autor poleca również:

Sponsorem publikacji jest Interactive Brokers CE. Spółka Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) jest regulowana przez MNB. IBCE nie ponosi odpowiedzialności za treść tego artykułu. Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty Twojego kapitału. Niektóre produkty finansowe nie są odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Klienci powinni zapoznać się z odpowiednimi ostrzeżeniami o ryzyku przed inwestowaniem.



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułAmerykańskie indeksy tracą po FOMC. Dow Jones ponad 500 pkt. niżej
Następny artykułChiny ostrzegają przed recesją. Rosnące stopy procentowe uderzają w gospodarkę
Od roku 2012 działa jako Trader na rynku OTC/FX jako daytrader. Założyciel Klubu Inwestora „New Vision Trading” (dawniej Trading Club Szczecin) w roku 2016 i działającą w formie grupy facebookowej oraz czatu dla inwestorów do dziś. Prelegent wielu paneli dyskusyjnych nt. rynków finansowych. Twórca autorskiej strategii "PSV" - podejścia do inwestycji krótkoterminowych (2016/2017). Pasjonat ekonomii, inwestycji kapitałowych, wyznawca i propagator idei social-learningu. Działania i trafność analiz, które wykonuje, zostały bardzo docenione przez wielu traderów i inwestorów. Skutkowało to m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację FxCuffs w kategorii Analityk Roku 2016 oraz kolejną nominacją za rok 2018.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here