Naga Markets



Od lipca zeszłego roku Glovo, mobilna aplikacja zajmująca się dostawami na życzenie, osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play. W ciągu 10 miesięcy kurierzy z żółtymi plecakami pojawili się w 30 miastach. Firma zapowiada, że to nie koniec działań mających na celu objęcie miana lidera na rynku dostaw w Polsce.

Glovo planuje ciągle się rozwijać i zostać liderem w branży

Hiszpańska aplikacja zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Dzięki Glovo można zamówić z dostawą do domu przekąskę, lunch, codzienne zakupy z marketów, produkty parafarmaceutyczne z apteki, kwiaty z kwiaciarni czy też książki z okolicznej księgarni. Popularność pokazuje, że takie rozwiązanie jest idealną odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów, w szczególności w czasach pandemii. Szeroki wybór dostępnych opcji przyczynił się do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji. Najwyższe – 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia br. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.

– Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 punktów partnerskich w tym restauracje McDonald’s i KFC oraz sklepy Biedronka i Carrefour. Mowa tutaj o sumie lokalizacji we wszystkich miastach, w których działamy – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska. – Cieszymy się z tego sukcesu i wiemy, że to nie koniec. Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Dlatego też, jako jedyna aplikacja w Polsce pozwalająca na zamówienie czegokolwiek, będziemy się rozwijać i pracować nad polepszeniem doświadczeń użytkownika, tak aby sprostać oczekiwaniom klientów. Ponadto naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty – stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień – dodaje Carlos Silván.

Najszybciej zrealizowane zamówienie? 8 minut w Sopocie

Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety – różnica jest jednak niewielka. Natomiast najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie.

Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska – w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie. W temacie zamówień spożywczych to wysoko na listach zakupów polskich konsumentów znajdują się banany. Od początku współpracy z Biedronką kurierzy dostarczyli 10 ton tego produktu.

Najczęściej użytkownicy korzystają z aplikacji w piątek i sobotę w godzinach wieczornych między 17 a 19. Przed pandemią widzieliśmy również skoki liczby zamówień w porze lunchowej, ale podczas izolacji ich godziny uległy pewnym zmianom. Zaobserwowaliśmy “wypłaszczenie” się wykresów – zamawiamy przez cały dzień, na co wpływ może też mieć szersza oferta w segmencie zakupów spożywczych – wyjaśnia Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.

O globalnym sukcesie

Hiszpańska firma działa też prężnie w ujęciu globalnym. W grudniu 2019, po rundzie finansowania przeprowadzonej przez Mubadala, Glovo zyskało status jednorożca (ang. unicorn), czyli start-upu, którego wyceniono na ponad miliard dolarów. Obecnie na całym świecie z aplikacji korzysta około 2.6 miliona użytkowników miesięcznie, w 550 miastach obejmując 22 kraje. Aby zamówienia dotarły do klientów, co miesiąc do aplikacji loguje się około 50 000 kurierów. Firma na całym świecie posiada ponad 22 000 partnerów, a liczba pracowników sięga już niemal 1600 osób, z czego w polskim oddziale pracują 124 (ponad 50 osób liczy Dział Wsparcia). Polska jest trzecim krajem pod względem zatrudnienia w Glovo – po Hiszpanii i Argentynie.

Warto zobaczyć również: 



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułDadelo z Grupy Oponeo zwiększyło sprzedaż rowerów o 143% r/r w I kw. 2020 r.
Następny artykułPeter Schiff: bitcoin rośnie w wyniku manipulacji
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here