Naga Markets



NYSE giełda w USANowojorska Giełda Papierów Wartościowych (The New York Stock Exchange) złożyła wniosek do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), który umożliwiłby spółkom pozyskanie kapitału poprzez “bezpośrednie notowanie”.


Zamiast tradycyjnego IPO alternatywa w postaci “direct listings”

Obecnie NYSE umożliwia spółkom wejście na giełdę poprzez “bezpośrednie notowania” (z ang. direct listings), ale nie pozwala im na pozyskiwanie kapitału. Dzięki nowemu wnioskowi NYSE poszła o krok dalej, co ma umożliwić przedsiębiorstwom, a nie jak do tej pory tylko obecnym akcjonariuszom, sprzedaż akcji na rynku publicznym. Może to otworzyć kolejną ścieżkę zbiórki pieniędzy dla firm.

Jest to prawdopodobnie uspokajająca informacja dla inwestorów, którzy rozważają rezygnację z tradycyjnego IPO na korzyść “bezpośredniego notowania”. Ma być to sposób na obejście wysokich opłat z tytułu gwarantowania emisji i ograniczeń dotyczących okresów blokady, które powstrzymują inwestorów przed sprzedażą akcji przez określony okres.

Zobacz także: Prezes NYSE: kryptowaluty przetrwają

Bezpośrednie notowania różnią się od tradycyjnych IPO tym, że nie są emitowane żadne nowe akcje, a zatem nie jest pozyskiwany nowy kapitał. Zamiast tego obecni akcjonariusze mają możliwość sprzedaży swoich akcji na otwartym rynku w ramach bardziej nieformalnego procesu marketingowego niż ten, który zazwyczaj prowadzony jest przez bankierów inwestycyjnych. W ramach IPO, akcje przedsiębiorstwa muszą przejść przez pośredników, aby doszło do sprzedaży udziałów i pozyskania kapitału.

Akcje pierwotne uzupełnieniem akcji wtórnych. Spotify jako pierwszy debiutował w ten sposób

Jeśli chodzi o nowy model, spółka będzie mieć możliwość emitowania nowych akcji, zwanymi “akcjami pierwotnymi”, które mogą zostać natychmiast sprzedane uczestnikom rynku publicznego w pierwszym dniu obrotu. Może to być uzupełnieniem lub wyparciem obecnych akcjonariuszy, którzy sprzedają swoje akcje, zwane akcjami wtórnymi.

W zeszłym roku Spotify stał się pierwszą firmą, która zadebiutowała na rynkach publicznych przy użyciu tej formy obrotu giełdowego. Slack poszedł w jej ślady na początku tego roku. Ponieważ nie zebrano żadnych nowych pieniędzy podczas procedury “bezpośredniego notowania”, Spotify i Slack musiały dysponować wystarczającym kapitałem oraz mieć wystarczającą rpozycję medialną, aby wzbudzić zainteresowanie inwestorów rynku publicznego. Choć takie rozwiązanie może stanowić istotną barierę dla firm, które chcą pójść tą drogą, akcjonariusze nie skreślają “bezpośredniego notowania” jako sposobu na wprowadzanie spółki na giełdę.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułBitcoin Cash wzrośnie 1000-krotnie – uważa Roger Ver
Następny artykułBlok po 22 – 28 listopada 2019: USD/JPY, GBP/AUD
lukasz nowacki
Aktywny inwestor i spekulant od 2010 roku, głównie na rynkach akcyjnych i walutowych. Zwolennik prostych metod opartych o przewagę statystyczną. Autor licznych analiz, wywiadów i opracowań dla portalu Comparic.pl. Pomysłodawca i organizator odbywającego się od wielu lat konkursu Liga Traderów. Prelegent licznych konferencji dla inwestorów m.in. Ogólnopolskiej Konferencji Biznesu i Nowych Technologii NetVision, łódzkiej konferencji StratoTrade czy inicjatyw studenckich np. „Gry Giełdowej” Koła Naukowego Inwestor z Łodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here