Naga Markets



Gaming FactoryPrawie 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w pierwszym półroczu 2020 roku Grupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. To wynik trzykrotnie lepszy od uzyskanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca zysk operacyjny Grupy wyniósł niepełna 0,54 mln zł, wobec straty w pierwszej połowie 2019 roku. Gaming Factory w pierwszej połowie roku wprowadziło do sprzedaży gry Bug Academy i Pangeon. Obie są dostępne w wersji na komputery stacjonarne. Na czwarty kwartał spółka zapowiedziała premiery kilku tytułów.

Gaming Factory notuje prawie 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży

– Wypracowane przez Grupę Gaming Factory wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W okresie od stycznia do czerwca br. widać wyraźny wzrost przychodów netto ze sprzedaży produktów i usług, które w tym czasie wyniosły prawie 1,1 mln zł, wobec niespełna 0,4 mln zł w 2019 roku. Cieszy nas także osiągnięty przez Grupę zysk netto z działalności operacyjnej na poziomie 0,54 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku zanotowaliśmy 0,15 mln zł straty. Systematycznie zwiększamy przychody ze sprzedaży gier, a najważniejsze premiery tytułów własnych dopiero przed nami – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory S.A.

W pierwszej połowie roku Gaming Factory wprowadziło do sprzedaży dwa projekty w wersji na PC. Pierwsza z nich – Bug Academy – to pełna humoru gra logiczno-zręcznościowa dedykowana zarówno młodszych, jak i starszym graczy. Tytuł oferuje intensywną i pełną zaskakujących rozwiązań zabawę. Gracz bierze udział w szeregu lekcji opartych o mierzenie się z prawami fizyki. Bug Academy uzyskał aż 96 proc. pozytywnych recenzji na platformie Steam.

Drugim tytułem jest Pangeon, projekt skoncentrowany na rozgrywce jednoosobowej. Celem gracza jest pokonanie wszystkich potworów i ocalenia świata przed potencjalną tragedią. Gra zawiera osiem poziomów różniących się wyglądem, wrogami oraz bronią do walki z nimi. Oprawa audiowizualna nawiązuje do stylistyki retro.

W trzecim kwartale spółka wprowadziła do sprzedaży Commander 85. Tytuł zadebiutował w wersji na komputery stacjonarne i konsole Xbox One 30 września. – Gra porusza bardzo aktualny temat sztucznej inteligencji oraz tego, czy jako ludzkość jesteśmy gotowi taką samoświadomą maszyną kierować i jakie może to przynieść skutki. Postawimy gracza przed szeregiem trudnych wyborów, które będą miały wpływ na sposób zakończenia rozgrywki – mówi Mateusz Adamkiewicz.

W czwartym kwartale br. Gaming Factory planuje premiery kilku gier: Lost Viking: Kingdom of Woman, FoodTruck Arena, Chains of Fury, Gallic Wars – Battle Simulator, Ironsmith Medieval Simulator, Castle Flipper, Gunslingers and Zombies. Strategia Gaming Factory zakłada wydanie w ciągu trzech lat 30 gier własnych dedykowanych na PC oraz prowadzenie działalności wydawniczej dla innych studiów.

Na początku lipca spółka zakończyła pierwszą publiczną ofertę akcji (IPO), w której uplasowała wszystkie akcje nowej emisji oraz pakiet 275 000 akcji należących do trzech największych akcjonariuszy spółki. Połowa akcji trafiła na konta inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła ponad 89 proc. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski. – Około 70 proc. wpływów z emisji przeznaczymy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem. Koncentracja na produkcji własnych projektów jest jednym z naszych głównych założeń. Szacujemy, że bezpośrednie koszty produkcji większości gier finansowanych ze środków z emisji, będą zawierały się w przedziale ok. 100-500 tys. zł, nie wykluczamy także przeznaczenia części środków z emisji na pojedyncze projekty o wyższych kosztach produkcji, w granicach 1 mln zł – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

23 lipca akcje Gaming Factory zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułNexity Global – pierwsze wyniki z działalności Grupy
Następny artykułTechnologia Grupy Boruta Zachem z pozytywnym wynikiem testów w amerykańskim projekcie
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here