Naga Markets



Gaming Factory chce wypłacić akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendyGaming Factory SA, notowany na  głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, zamierza przeznaczyć ponad 1,5 mln zł na wypłatę dywidendy dla swoich akcjonariuszy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok.

Gaming Factory zamierza przeznaczyć ponad 1,5 mln zł na wypłatę dywidendy

Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł mają stanowić kapitał zapasowy. Zgodnie z przedłożoną uchwałą, dywidenda może zostać zrealizowana 24 maja br. Decyzję w tej sprawie podejmie Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Gaming Factory SA.

Te artykuły również Cię zainteresują




Od momentu powstania spółki, w 2017 roku, zawsze dzieliliśmy się z Akcjonariuszami dywidendą i zależy nam na tym aby podtrzymać tę tradycję. Jako podmiot giełdowy musieliśmy sformalizować nasze działania w tym zakresie. Zarząd Gaming Factory rekomenduje wypłatę 0,27 zł na 1 akację. Mamy nadzieję, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy przychyli się do tej propozycji – mówi Mateusz Adamkiewicz. – Jednocześnie chcę nadmienić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Mamy przestrzeń do tego, aby realizować dodatkowo jeden duży projekt i ewentualnie kilka mniejszych. Aktualnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji. Tego właśnie oczekują zarówno gracze jak i inwestorzy – dodaje.

Model biznesowy Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów w wersjach na PC i konsole. W 2021 roku studio planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami, trafi do sprzedaży na przełomie II I III kwartału. – Premiery, których należy spodziewać się w pierwszej kolejności to Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Następnie, wspólnie z Ultimate Games, zamierzamy wydać 2-3 projekty w wersji PC i konsole – mówi prezes zarządu spółki.

W 2020 roku Gaming Factory zaprezentowało kilka tytułów z własnego portfolio wydawniczego. Gracze mogli zagrać w Bug Academy (PC, Xbox, NS), Commander ’85 (PC, Xbox), Gallic Wars: Battle Simulator (Steam), Bouncy Bob 2 (Xbox) oraz Pangeon (PC, Xbox, NS).

Gaming Factory odnotowało 5,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 4,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

– Miniony rok był dla nas niezwykle pracowity i wymagający. Od tego czasu wewnątrz spółki dużo się zmieniło. Mamy dobrą pozycję finansową, lepszą organizację, do zespołu dołączyło wiele doświadczonych osób i przede wszystkim w naszym portfolio znajdują się nowe, większe projekty. Przed nami obiecujące premiery, wśród których na szczególną uwagę zasługują takie gry jak We Are Legion: Rome, Dreamhouse: The Game, Human Farm oraz Dinos Reborn, które będą plasowane w wyższym niż nasze dotychczasowe produkty segmencie rynkowym. Jednocześnie cały czas poszukujemy nowych możliwości na rynku i oprócz gier na PC i konsole, będziemy rozwijać również średniobudzetowe projekty VR-owe – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Autor przedstawia również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: akcje pkn | kurs dax | eur/usd | analiza dax | notowania s&p 500 |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here