Naga Markets



forteFabryki Mebli “Forte” odnotowały 35,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 145,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

2019 dobrym rokiem dla Forte

“Z początkiem kwietnia 2020 roku przekazujemy państwu nasz raport za 2019 rok. Gdybyśmy ten raport przekazywali na początku marca tego roku moglibyśmy z radością powiedzieć, że to był bardzo dobry rok dla Grupy Forte i że z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość. Faktem jest, że rok 2019 był dla nas dobrym rokiem. Nadzwyczajne okoliczności związane z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa COVID-19 spowodowały jednak, że w przyszłość patrzymy z pewną obawą i niepewnością” – napisał prezes Maciej Formanowicz w liście załączonym do raportu.

“W roku 2019, pierwszym pełnym roku planowanej konsolidacji, przeprowadziliśmy szereg zmian strukturalnych w naszej firmie. […] Wszystkie te działania zaczęły przynosić, szczególnie w II półroczu wyraźne efekty, które widać w wynikach Forte. Wydajność naszych fabryk w IV kwartale wynosiła ponad 165 tys. paczek na tydzień, i to przy wykorzystaniu systemu 4 brygadowego tylko w Suwałkach i Ostrowi Mazowieckiej. Dla porównania w tym samym okresie 2018 z trudem osiągaliśmy 150 tys. paczek pracując we wszystkich zakładach na 4 zmiany, 7 dni w tygodniu! Wprowadziliśmy pilotażowe programy dostaw w ciągu 14 dni dla kilku dużych klientów w Europie Zachodniej, które okazały się dużym sukcesem i zostały bardzo docenione przez klientów” – dodał prezes.

Zysk operacyjny Forte wyniósł w 2019 r. 84,24 mln zł wobec 72,5 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 141,31 mln zł wobec 117,49 mln zł rok wcześniej.

“Nasz wynik EBITDA wyniósł 141 mln zł, vs 118 mln zł w 2018 r. i 126 mln zł w 2017, co w połączeniu ze ‘szczupłym’ zarządzaniem kapitałem pracującym pozwoliło nam zmniejszyć wskaźnik zadłużenia (zadłużenie finansowe / EBITDA) z 5,3 na koniec roku 2018 do 3,1 na koniec roku 2019” – wskazał Formanowicz.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 176,62 mln zł w 2019 r. wobec 1 107,3 mln zł rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

Marża na sprzedaży wzrosła z 33% w roku 2018 do 36% w 2019, z czego w samym IV kwartale wyniosła 38% vs 33% w 2018, podano także.

“Sprzedaż mebli była wyższa o 4%, niż w roku 2018 z czego wzrost ilościowy to 2%. Dodatkowo dzięki sprzedaży płyty surowej na zewnątrz grupy w 2019 roku, skonsolidowane przychody ukształtowały się na poziomie 6% powyżej 2018 roku. Sprzedaż eksportowa Grupy Forte wyniosła 992 906 tys. zł – 84,4 % sprzedaży ogółem (w roku 2018 r. – 906 909 tys. zł – 81,9 %). Sprzedaż na rynku polskim wyniosła 183 712 tys. zł (15,6%) wobec 200 389 tys. zł (18,1%) w analogicznym okresie roku 2018. Udział procentowy sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco: kraje niemieckojęzyczne 50,9% (49,7% – 2018 rok), pozostałe kraje Europy Zachodniej i Europa Północna 20,2% (19,8% – 2018 rok), Polska 15,6% (18,1% – 2018 rok), Europa Środkowa, Południowa 13% (12% – 2018 rok), kraje pozaeuropejskie 0,3%” – czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2019 r. wyniosła 3,13 mln zł wobec 8,32 mln zł straty rok wcześniej.

Fabryki Mebli Forte to producent mebli, notowany na GPW od 1996 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here