Naga Markets



Google tworzy tytuły i opisy stron w sposób całkowicie automatyczny, biorąc pod uwagę treść strony, jak i odwołania do niej z innych miejsc w sieci.

Ogólnym celem opisu i tytułu jest jak najlepsze przedstawienie i opisanie każdego wyniku oraz wyjaśnienie, jaki ma on związek z zapytaniem użytkownika. Dlatego tytuły mają kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o szybkie określenie rodzaju zawartości wyniku i jego trafności. To często podstawowa informacja używana do podjęcia decyzji o tym, który wynik kliknąć. Więc używanie odpowiednich tytułów na stronach jest takie ważne.



Krótkie opisy w wynikach wyszukiwania są tworzone automatycznie na podstawie treści strony. Ich celem jest wyeksponowanie i wyświetlenie podglądu tej treści strony, która najlepiej pasuje do zapytania użytkownika. Oznacza to, że w przypadku różnych wyszukiwań mogą wyświetlać się różne fragmenty strony.

Jak obecnie są generowane i wyświetlane tytuły?

Od połowy sierpnia 2021 wielu specjalistów zaczęło zauważać, że tagi <title> w ich witrynach zaczęły być zastępowane przez tagi <h> w wynikach wyszukiwania Google. Aktualizowanie tytułów przez Google nie jest niczym nowym, jednak częstotliwość i wpływ zmian na tytuły organiczne wydawały się znaczące. Przez ponad dekadę firma Google poinformowała i dokumentowała, że może używać różnych elementów strony HTML i innych informacji do modyfikowania tytułów, jeśli ustali, że zaktualizowany tytuł będzie lepiej odpowiadał zapytaniu użytkownika.

W ostatnim czasie Google oficjalnie potwierdziło, że aktualizacja sposobu wyświetlania tytułów miała miejsce. Według wypowiedzi na Twitterze uruchomili nowy system, który określa najlepszy tytuł dla danej strony przy użyciu różnych czynników i elementów strony HTML. Google nie dostosowuje już dynamicznie tytułów na podstawie zapytania użytkownika. W nowym systemie Google wybierze jeden tytuł, który będzie wyświetlany niezależnie od zapytania.

Rozmowa na forach i Twitterze pokazała wiele przykładów, w których Google zastępuje tagi <title> w wynikach wyszukiwania tagami <h1> i innymi <h>, tekstem alternatywnym obrazu, nazwami plików obrazów, wewnętrznym tekstem zakotwiczenia i innymi.

Czy zmiana tytułów wpływa na ranking w Google?

Ponieważ tag <title> strony jest i zawsze był potwierdzonym czynnikiem rankingowym w Google, wielu SEO chciało wyjaśnić, czy Google użyje słów kluczowych na stronie <title> do celów rankingowych, jeśli ten tytuł zostanie nadpisany. Z odpowiedzi na Twitwrze Google wskazał, że dostarczony <title> HTML będzie zawsze używany do rankingu, niezależnie od tego, czy tytuł zostanie zmodyfikowany w wynikach wyszukiwania.

W Google Search Central – możemy doczytać że aktualizacja ma na celu tworzenie bardziej czytelnych i przystępnych tytułów stron. W niektórych przypadkach może dodać nazwy witryn, które uznamy za pomocne. W innych przypadkach, gdy napotka bardzo długi tytuł, może wybrać najbardziej odpowiednią część, zamiast zaczynać od początku i skracać bardziej przydatne części.

Skupienie się na dobrych tagach HTML title pozostaje aktualne

‘Jednak nasza główna rada dla właścicieli witryn na tej stronie pozostaje taka sama. Skoncentruj się na tworzeniu świetnych tagów tytułowych HTML. Ze wszystkich sposobów, w jakie generujemy tytuły, zawartość z tagów HTML title jest nadal najczęściej używana, w ponad 80% przypadków’

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2021/09/more-info-about-titles?hl=en

Aktualizacja sposobu generowania tytułów – 2021

Nowy system jest przeznaczony do obsługi jeszcze większej liczby sytuacji, w których pomocne może być wyjście poza element tytułu. Oto kilka przykładów od Google, które system wykrywa i dostosowuje, które są oparte na rzeczywistych problemach, które widzimy na bilionach stron, które wymieniamy.

  • W połowie puste tytuły – w połowie pusty tytuł często pojawia się, gdy duże witryny używają szablonów do tworzenia tytułów dla swoich stron internetowych, a czegoś brakuje.
  • Przestarzałe tytuły – przestarzałe tytuły często zdarzają się, gdy ta sama strona jest używana rok po roku do powtarzających się informacji, ale element tytułu nie został zaktualizowany w celu odzwierciedlenia najnowszej daty.
  • Niedokładne tytuły – czasami tytuły nie odzwierciedlają dokładnie tego, o czym jest strona. Na przykład strona może zawierać dynamiczną treść z elementem tytułu
  • Tytuły Micro-boilerplate – ten sam tytuł widzimy na wszystkich lub prawie wszystkich stronach w witrynie. Tytuły Micro-Boilerplate to miejsca, w których widzimy standardowe elementy tytułu w podzbiorze stron w witrynie.

W miarę pojawiania się nowych informacji o aktualizacji Google dotyczącej generowania tytułów stron internetowych dowiadujemy się, że jest ona dynamiczna i będziemy reagować na zmiany w witrynie. Oznacza to, że tekst zastępczy, który Google wybiera dla tytułów stron, nie jest niezmienny. Gdy zmodyfikujemy tag tytułu HTML strony, Google weźmie pod uwagę zaktualizowany tekst i odpowiednio zareaguje. To, czy Google wyświetli poprawiony tag tytułu w SERP, prawdopodobnie będzie zależeć od oceny tekstu i tego, jak dobrze opisuje to, co znajduje się na stronie.

Głównym kryterium Google określającym, kiedy należy zastąpić tytuł strony, jest to, jak dokładnie przedstawia on to, co użytkownik znajdzie, odwiedzając adres URL.

Biorąc pod uwagę, jak niedawno ta aktualizacja została wydana i fakt, że Google jest obecnie w trakcie jej udoskonalania, nie zaleca się wprowadzania wielu zmian w tej chwili.

Danny Sullivan potwierdził w swoim ogłoszeniu, że ponad 80% stron wyświetlanych w SERPach zachowa oryginalny tag tytułu HTML.

Twitter Danny

Google namawia także do wysyłania własnych opinii w celu ulepszania systemu – https://support.google.com/webmasters/community. Więcej informacji można znaleźć także na forum, w wątkach na ten temat w języku angielskim i japońskim.

 

Artykuł przygotowany przez Łukasza Buławskiego specjalistę SEO z firmy AFTERWEB.PL



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here