Naga Markets

Festiwal Pizzy rozpala emocje, jednak inflacja i tu dała o sobie znaćInternet i media społecznościowe są czerwone niczym logo popularnej sieci pizzerii po tym, jak opublikowano nową kampanię reklamującą Festiwal Pizzy. Inflacja nie ominęła i tego wydarzenia, gdzie ceny zdecydowanie wzrosły, a dodatkowo wprowadzono ofertę poza weekendem i w weekend, co wcześniej nie miało miejsca.

Festiwal Pizzy cieszy się dużym zainteresowaniem

Festiwal grozy, jak niektórzy go nazywają, kosztuje w 2023 r. 51,99 PLN z dolewką od poniedziałku do czwartku i 57,99 PLN od piątku do niedzieli. Rok wcześniej Festiwal kosztował 41,99 PLN z dolewką, co oznacza inflację na poziomie prawie 24 proc. w tygodniu i 38 proc. w weekendy. Jak tłumaczy PH w mediach społecznościowych wzrost cen związany jest przede wszystkim ze wzrostem cen składników. Tutaj faktycznie trudno się dziwić.





Nie wchodząc w szczegóły z jakiej dokładnie mąki powstaje pizza w sieciówce, ale 1 kg mąki pszennej typu 500 kosztował średnio roku temu około 1,91 PLN. Dziś jest to 3,62 PLN, co oznacza wzrost o prawie 90 proc. Do tego należy dodać ceny energii oraz wzrost kosztów pracy czy najmu lokali. W rozrachunku ekonomicznym brak podwyżek byłby trudny do zaakceptowania. Przerzucenie części kosztów może odbić się jednak na spadku sprzedaży, co będzie najciekawszą informacją, gdy Festiwal się zakończy.

Kto jest właścicielem marki Pizza Hut?

Mało w Polsce znana amerykańska spółka Yum! Brands jest właścicielem m.in. sieci pizzerii z kapeluszem, kurczaków z KFC oraz znanego głównie z filmów Taco Bell. Akcje spółki notowane są na nowojorskiej giełdzie pod tickerem YUM. Spółka w okresie dwunastu miesięcy zakończonych na koniec trzeciego kwartału 2022 r. miała 6,713 mld USD przychodu, co oznaczało wzrost o ponad 4 proc. w ujęciu rocznym.

Na Wall Street prognozuje się, że w kolejnym roku wynik ten może się poprawić i przychód wyniesie prawie 7,15 mld USD. Zysk netto Yum! Brands wyniósł w tym samym okresie prawie 1,3 mld USD. Szczyt w cenie akcji YUM miał miejsce 31 grudnia 2021 r., wtedy też należało zapłacić ponad 136 USD. Obecnie notowania znajdują się przy 130 USD i są blisko najwyższego poziomu w historii.

Na Wall Street, według portalu MarketScreener, najwyższy poziom ceny docelowej dla YUM znajduje się przy 160 USD, zaś najniższy przy 120 USD. Średni poziom ceny docelowej to 137,75 USD. W ostatnim czasie RBC Capital podniósł poziom ceny docelowej ze 128 do 132 USD, a Goldman Sachs ze 132 do 136 USD. Spółka jest notowana ze wskaźnikiem cena/zysk na poziomie 28,8 przy forward P/E na poziomie 25,1 na 2023 r. i 22,1 na 2024 r.

Autor poleca również:

Bossa


Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>









  • Powiązane zagadnienia:
Poprzedni artykułWyhamowanie krótkiej korekty na złocie
Następny artykułNowy Trading Room z Dariuszem Dargo. Dołącz do otwartej formuły w każdą środę!
Dyrektor polskiego oddziału Conotoxia Ltd., spółki świadczącej usługi inwestycyjne dla użytkowników portalu Cinkciarz.pl. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Z rynkami finansowymi związany prywatnie od 2007 roku, a zawodowo od 2010. Laureat statuetki FxCuffs w kategorii Blog Roku oraz Osobowość Roku. Autor niezliczonej ilości komentarzy i analiz dotyczących sytuacji na rynkach finansowych oraz gość ogólnopolskich stacji telewizyjnych, prasy oraz radia.