Naga Markets



Ferro odnotowało 23,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 14,54 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 27,65 mln zł wobec 19,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 147,68 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 122,09 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 52,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 37,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 384,45 mln zł w porównaniu z 337,34 mln zł rok wcześniej. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 26% r/r, do 68,5 mln zł.

W I-III kw. 2020 r. przychody Grupy Ferro na rynku polskim wzrosły o blisko 8% r/r, do 135,2 mln zł. Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za 65% przychodów grupy. Bardzo wysokie dynamiki wzrostu sprzedaży zanotowały w tym czasie rynki węgierski i rumuński – odpowiednio 53% i 23% r/r. Najbardziej dojrzałe spośród rynków zagranicznych, czyli Czechy i Słowacja, osiągnęły wzrosty na poziomie odpowiednio +7% i ponad +6%. Sprzedaż w segmencie „pozostałe” wzrosła o 36%, podała spółka.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięć tego roku, które są sumą pracy całego zespołu Ferro. Zadbaliśmy o łańcuchy dostaw i stały kontakt z naszymi partnerami biznesowymi, aktywną obecność na wszystkich rynkach i gotowość do elastycznego odpowiadania na potrzeby klientów. Zmodyfikowaliśmy nieco naszą aktywność marketingową, stawiając na większą obecność w sferze online. Równocześnie, w ramach inicjatyw strategicznych F1, pracujemy nad naszą ofertą – odpowiednim miksem produktowym, kompleksowością i stopniowym zwiększaniem udziału produktów o wyższej wartości dodanej na naszym portfolio. Reasumując – pomimo wymagającego otoczenia wyraźnie dostrzegamy słuszność obranych kierunków rozwoju i efekty wdrożenia Strategii F1, kontynuujemy jej realizację i podtrzymujemy założone cele” – powiedział prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w osobnym komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 65,08 mln zł wobec 39,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2019 r. miało 451,26 mln zł skonsolidowanych przychodów.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here