Naga Markets



Ferrari F430 scuderiaźródło: www.wikimedia.org
Ferrari F430 Scuderia
źródło: www.wikimedia.org

​Pierwsza publiczna oferta włoskiego super producenta luksusowych aut marki Ferrari pojawi się już w najbliższy wtorek. Oczekuje się, że zakres cen wyniesie od 48 do 52 $ za akcję, a to z kolei może dać wartość około 10 miliardów dolarów.

Co jednak tak naprawdę kupujesz, inwestując w Ferrari?

Jasnym jest, że pieniądze wymieniane są w tym przypadku na akcje. Pieniądze, dzięki którym, producent będzie mógł uzyskać wzrost, a to z kolei może przynieść zysk posiadaczowi akcji. Ferrari chce ponadto w ciągu kilku lat zwiększyć produkcję z niewielkiej dotychczas ilości 7 tysięcy aut rocznie, do 9 tysięcy.

Jak zaznacza Sergio Marchionne, który jest dyrektorem generalnym “rodzica” Ferrari, a mianowicie koncernu Fiat Chrysler Automobiles, chce on by Ferrari nie traktowano jako zwykłego producenta aut, a raczej jako luksusową markę. Ma to bezpośrednie znaczenie jeśli chodzi o zarobki, które u luksusowych marek potrafią wynieść 30-sto krotność inwestycji, a u producentów aut jest to już mniej niż 10-cio krotność.

Te artykuły również Cię zainteresują




Według Marchionne, bycie marką luksusową świetnie się sprawdza, a pierwsza publiczna oferta Ferrari jest bardzo dobrze odbierana w świecie inwestorów. Według Bloomberga chętnych na zakup było aż nadto jeszcze zanim rozpoczął się proces sprzedaży.

Gdyby to zainteresowanie można było wyrazić jednym słowem, byłaby to: ekskluzywność. Nie chodzi tu wyłącznie o bycie ekskluzywnym pod względem ograniczonej produkcji drogich aut.

Coś co czyni Ferrari luksusową marką pośród producentów aut, to także ticker jaki otrzyma na nowojorskiej giełdzie (NYSE). Wybór padł na RACE (z ang. wyścig, ścigać się).

Nie jest to oczywiście przypadek, gdyż jak wiadomo marka wywodzi się z wyścigów samochodowych, gdzie prężnia działa Scuderia Ferrari. Scuderia to swoista wyścigowa armia Ferrari, bez której marki nie znało by tak wiele osób. Enzo Ferrari, założyciel marki Ferrari, sprzedawał auta drogowe tylko po to, by mieć fundusze umożliwiające toczyć walki na torze wyścigowym.

[pullquote]W akcje amerykańskich spółek możesz inwestować z brokerem HFT Brokers[/pullquote]Cały zapał wokół pierwszej publicznej oferty Ferrari jest napędzany właśnie wartościami niematerialnymi, gdyż trudno racjonalnie uzasadnić wycenę na poziomie 10 mld dolarów, kiedy SEC (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd w USA) daje aktywom marki ogółem nieco ponad 5 mld dolarów, co widać na poniższym zrzucie ekranu.

źródło: SEC
Aktywa marki Ferrari
źródło: SEC

Należy jednak brać pod uwagę, że Ferrari to marka z wieloletnią i silną tradycją, przynoszącą konsekwentne przychody i uzyskująca bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o zysk netto. Trudno więc w takim przypadku dokonywać analizy opierając się wyłącznie o same aktywa.

Jak będzie zachowywać się kurs jej akcji, z pewnością przekonamy się już w najbliższym czasie. Jest to też jedna z bardziej oczekiwanych, pierwszych ofert publicznych (IPO) na rynku amerykańskim, o której pisaliśmy między innymi w tych artykułach:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here